۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
  • کد خبر: 457862
تثبیت شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شرکت‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۱۳ خردادماه تعداد دکل‌های نفت و گاز این کشور را ثابت نگه داشتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با توجه روند تدریجی بهبود تولید نفت خام پس از پشت سر گذاشتن آثار منفی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و تمرکز بیشتر شرکت‌های تولیدکننده بر بازگرداندن پول به سهامداران، شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی شرکت‌های انرژی ایالات متحده آمریکا در هفته منتهی به سوم ژوئن (۱۳ خردادماه] ثابت ماند.

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۱۳ خردادماه) خود آورده است که مجموع تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا در هفته منتهی به سوم ژوئن نسبت به هفته پیش روی عدد ۷۲۷ دستگاه ماند.

این شرکت خدمات انرژی اعلام کرد که تعداد کل دکل‌ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۷۱ دستگاه یا ۵۹ درصد افزایش یافته است.

مجموع دکل‌های نفتی آمریکا در هفته منتهی به ۱۳ خردادماه نسبت به هفته پیش روی رقم ۵۷۴ دستگاه ثابت ماند، در حالی که شمار دکل‌های گازی به ۱۵۱ دستگاه و بالاترین سطح از سپتامبر ۲۰۱۹ رسید.

در سال جاری تاکنون، قیمت نفت خام آمریکا ۵۸ درصد افزایش یافته است و معاملات آتی گاز در پی افزایش تقاضای جهانی بیش از دو برابر شده است و بسیاری از کشورها به‌دلیل درگیری‌های نظامی کی‌یف-مسکو به‌دنبال قطع وابستگی به خرید انرژی از روسیه هستند.

با وجود اینکه تعداد کل دکل‌های حفاری برای ۲۲ ماه پیاپی تا ماه مه افزایش یافته است، افزایش هفتگی بیشتر تک رقمی بوده و تولید نفت همچنان پایین‌تر از سطح پیش از شیوع ویروس عالم‌گیر کروناست.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده است که تولید نفت خام این کشور در ماه مارس امسال با بیش از سه درصد افزایش به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین مقدار از نوامبر پارسال بوده، اما همچنان کمتر از رکورد تولید روزانه ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای ثبت شده در سال ۲۰۱۹ میلادی است.

کد خبر 457862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =