موافقت معاون وزیر نفت با ارزیابی تعالی سازمانی پالایشگاه‌های گاز ایران

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که معاون وزیر نفت در امور گاز با اجرای الگوی تعالی سازمانی برای جاری‌سازی آن در حوزه پالایش کشور موافقت کرده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد زمانی در این باره گفت: رویکرد تعالی سازمانی با الگوی EFQM که در مجموعه شرکت ملی گاز ایران مسبوق به سابقه است، بی‌تردید مهم‌ترین و کارآمدترین ابزار شناسایی نیازها، نقاط ضعف و فرصت‌هاست که این امکان را فراهم می‌کند ضمن ارزیابی عملکرد شرکت‌ها، آنها را در مسیر تحقق اهداف و بهبود مستمر قرار دهد.

وی ادامه داد: امروزه با توجه به سرعت تغییرات، سازمان‌هایی ادامه حیات خواهند داشت که قادر به ایجاد مزیت رقابتی باشند؛ نوآوری و بهبود مستمر در فضای رقابتی برای شناسایی نیازها و انتظارات ذی‌نفعان موضوعی بدیهی است که سازمان‌ها را قادر می‌کند وابستگی‌های اجتماعی، اقتصادی و... را برای ایجاد ارزش‌آفرینی شناسایی و تحلیل کنند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه ارزیابی مستمر شرکت‌ها سبب بهبود عملکرد آنها می‌شود، تصریح کرد: با این تفاسیر این موضوع باید با اهتمام به شناسایی ظرفیت‌های سازمانی و با هدف تقویت راهبردهای رویکردی/ فرآیندی در رسیدن به اثربخشی و کارایی فردی و سازمانی و فراهم کردن بستر مزیت رقابتی انجام شود.

زمانی افزود: این ارزیابی به‌صورت هم‌افزا برای رسیدن به تولید مطمئن در سطح شرکت‌های پالایش گاز، استقرار یافته و بر همین اساس، اجرای الگوی تعالی سازمانی با دریافت موافقت معاون وزیر نفت در امور گاز برای جاری‌سازی آن در حوزه پالایش، در دستور کار شرکت‌های پالایش گاز قرار گرفته است.  

وی گفت: امروزه سازمان‌های موفق و پیشرو سازمان‌هایی هستند که با ارزیابی مستمر و هدفمند مبتنی بر الگوی تعالی در مسیر اثربخشی و خلق ارزش افزوده حداکثری گام برمی‌دارند. 

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در پایان اظهار کرد: از آنجا که شرکت‌های پالایش گاز سهم عمده و بسزایی به‌طور راهبردی در زنجیره تأمین گاز کشور دارند و سرمنشأ تأمین سهم ۷۲ درصدی انرژی کشور هستند، بنابراین از بُعد سرآمدی باید با نوآوری و خلاقیت و ارتقای سطح رهبری، رضایت کارکنان و مشتریان که محورهای اصلی الگوی تعالی هستند، پیگیری و با اصل الگوپذیری و اقدام‌های بهره‌ور مدیریت دارایی‌های فیزیکی به نحو مطلوب انجام شود.

کد خبر 457911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =