کاهش هزینه و افزایش کیفیت با مدیریت مطلوب پروژه

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: انجام مگاپروژه‌های بزرگ بین‌المللی در دنیا تنها با استفاده از درس‌آموخته‌های دانش مدیریت پروژه که سبب کاهش هزینه، کوتاه کردن زمان انجام پروژه و بالا بردن کیفیت آن می‌شود، امکان‌پذیر است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی روز چهارشنبه (۱۸ خردادماه) در نشست آموزشی مدیریت پروژه حرفه‌ای (PMP) که با حضور جمعی از مدیران ارشد شرکت‌ مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد، گفت: پروژه‌های بزرگ ملی و بین‌المللی در دنیا تنها با بهره‌گیری درست از دانش مدیریت پروژه به موفقیت دست یافته‌اند و این نشان می‌دهد بحث آموزش مدیریت پروژه برای مدیران ما تا چه حد می‌تواند مهم و حیاتی باشد.

وی ادامه داد: تجربه‌ها و درس‌آموخته‌ها، بدون شک در اجرای پروژه‌ها مؤثرند، زیرا اگر فرآیندها به‌درستی اجرا شود، به‌حتم پروژه با موفقیت به انجام می‌رسد.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه همه افراد بر این نکته اجماع دارند که ابزارها در هر شرایطی باید به‌درستی به‌کار گرفته شوند تا پروژه به سرانجام برسد، گفت: این مهم زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نیز به‌خوبی خود را نشان داد، زیرا پروژه‌هایی که تا پیش از انقلاب به‌دست کارشناسان خارجی انجام می‌شد، پس از انقلاب به‌دست توانای متخصصان داخلی به ثمر نشست که نشان از خلاقیت و توانمندی آنان دارد.

چگنی تصریح کرد: اکنون توانمندی متخصصان در سطحی است که می‌توان گفت بسیاری از واحدهای پالایشگاهی را متخصصان داخلی بدون نیاز به کارشناسان خارجی و با فناوری‌های روزآمد، تجهیز کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند.

وی عمده تأخیر در اجرای پروژه‌ها در کشور را ناشی از ضعف در مدیریت پروژه دانست و اظهار کرد: متخصصان کشور باید به دانش مدیریت پروژه مجهز شوند، زیرا دنیا لحظه‌ای از پیشرفت بازنمی‌ایستد و عمده دستیابی به این پیشرفت‌ها، براساس تجربه و درس‌آموزه‌ها از اجرای این پروژه‌هاست.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان مدیریت پروژه را یک حرفه و مهارت خواند و یادآور شد: با وجود اینکه دانش و فناوری پیشرفت کرده است اما باز هم غالب پروژه‌ها در سراسر دنیا با چالش‌های مختلفی روبه‌رو هستند، زیرا خود اذعان دارند با وجود پیشرفت در این دانش، هنوز هم چالش‌های مدیریت پروژه در دنیا زیاد است و تنها با مجهز شدن به این علم، می‌توان با این چالش‌ها به نحو مطلوب روبه‌رو شد و راهکار ارائه داد.

کد خبر 457934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =