۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
  • کد خبر: 457977
بازدهی ۱۳۶ درصدی «بوعلی» در سال ۱۴۰۰

بازدهی سهم «بوعلی» سال گذشته ۱۳۶ درصد بوده که نشان‌دهنده عملکرد مطلوب شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در بخش عملیاتی است.

به گزارش شانا، بر پایه گزارش واحد تولید پتروشیمی بوعلی سینا، روند تولید شرکت در سال ۱۴۰۰ و ماه‌های سپری‌شده امسال نشان می‌دهد که این شرکت توان تولید ۱۱۰ تا ۱۱۵ درصدی ظرفیت اسمی را دارد، در واقع شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در دو ماه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵۰ هزار تن محصول تولید کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰۶ هزار تن (۱۴ درصد) افزایش تولید داشته است.

عملکرد شرکت نیز اردیبهشت‌ماه امسال فوق‌العاده بوده، به‌طوری که مبلغ فروش در اردیبهشت نسبت به فروردین‌ماه ۱۹۴ درصد افزایش داشته است، همچنین در دو ماه نخست حدود ۶۳۳۵ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴۰ درصد رشد داشته است.

دلیل فروش بالا در اردیبهشت‌ماه به‌دلیل افزایش قابل توجه در نرخ‌های فروش و فروش از موجودی کالا بوده است. نکته مهم درباره فروش ماه‌های اخیر، فروش از موجودی کالاست که قیمت نفتای (مواد اولیه) خریداری‌شده حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ دلار بوده که با افزایش قیمت‌های جهانی به قیمت روز به فروش رفته است و انتظار می‌رود حاشیه سود شرکت در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ بالاتر از حاشیه سود سال ۱۴۰۰ باشد.  

پتروشیمی بوعلی مالک ۱۱.۵ درصد از پتروشیمی تندگویان است که افزایش سودآوری در تندگویان به نفع «بوعلی» است. شرکت پتروشیمی بوعلی‌ سینا توان تولید ۱۱۰ تا ۱۱۵ درصد ظرفیت اسمی را دارد و با توجه به مخازن ذخیره‌سازی، از قابلیت ذخیره محصولات برخوردار است که در مواقع افزایش قیمت‌های جهانی حاشیه سود شرکت را بالا می‌برد، همچنین «بوعلی» قصد افزایش سرمایه ۲۸۰ تا ۳۰۰ درصد از محل تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت (پتروشیمی تندگویان) را در دستور کار قرار داده است.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در ۱۲ ماهه حسابرسی‌نشده سال ۱۴۰۰ موفق شده است ۱۰۷۷ تومان سود به ازای هر سهم داشته باشد که پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان برسد. با توجه به نزدیکی مجمع و سابقه تقسیم سود شرکت پیش‌بینی می‌شود با تقسیم سود بالا p/e آتی شرکت تعدیل شده تا نوید یک سرمایه‌گذاری کم‌ریسک و معقول برای سهامداران برآورده شود.

کد خبر 457977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =