۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
  • کد خبر: 458019
مسکو برای دریافت روبل در ازای فروش گاز مصمم است

شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد که طرح کرملین برای دریافت روبل در قبال فروش گاز طبیعی به مشتریان اروپایی طبق برنامه پیش خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه اعلام کرد که انتظار ندارد گازپروم عرضه گاز به دیگر مشتریان اروپایی را کاهش دهد و در عین حال تأکید داشت که طرحش برای پرداخت هزینه دریافت گاز به روبل طبق برنامه پیش خواهد رفت.

گازپروم ۱۱ خردادماه عرضه گاز به شرکت‌های دانمارکی «اورستد Orsted»، شل انرژی Shell Energy، «گس‌ترا GasTerra» هلند و همین‌طور بلغارستان، لهستان و فنلاند را به‌دلیل امتناع از پذیرش طرح پرداخت روبل در ازای گاز قطع کرد.

پرداخت پول گاز دریافتی از روسیه بر اساس طرح تازه که در پاسخ به تحریم‌های غرب علیه مسکو برنامه‌ریزی شده قرار بود در ماه‌های آوریل و مه اجرایی شود.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره گفت: هر خریداری که قرار بود از عرضه گاز روسیه محروم شود اکنون دیگر گاز دریافت نمی‌کند.

وی در نشست خبری روزانه خود با خبرنگاران به‌تازگی اعلام کرده بود: طرح فروش گاز در برابر دریافت روبل اکنون اجرا می‌شود و خریداران بر این اساس عمل می‌کنند.

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا باید باز هم انتظار کاهش عرضه گاز را داشت، گفت: خیر.

شرکت‌هایی از آلمان، ایتالیا و فرانسه اعلام کرده‌اند که با طرح کرملین همکاری خواهند کرد تا درباره جایگزین‌های آینده مطمئن شوند، زیرا اروپا در نهایت قصد دارد طی چند سال آینده به‌تدریج وابستگی خود به گاز روسیه را کاهش دهد.

کد خبر 458019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =