۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
  • کد خبر: 458043
عملیات کالیبراسیون منطقه کنگان آغاز شد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از آغاز عملیات کالیبراسیون سایت ۲ در منطقه کنگان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز با بیان این مطلب افزود: سامانه میترینگ سایت ۲ منطقه کنگان بسیار دقیق و قابل اعتماد است و این سامانه‌ها براساس الزام‌های استاندارد API به‌صورت دوره‌ای نیاز به کالیبراسیون و پایش حجم پایه دارند.

وی یادآورشد: با توجه به ضرورت دقت در کیفیت و کمیت صدور میعانات گازی پارس جنوبی، سامانه میترینگ صادرات میعانات گازی سایت ۲ در منطقه کنگان صحت‌سنجی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: سیستم میترینگ سایت ٢ برای اندازه‌گیری میعانات گازی تحویلی به نفتکش‌ها از طریق گوی‌های شناور شماره ٣ و ٤ احداث و از سال ١٣٩٣، هم‌زمان با راه اندازی فاز ١٢ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: میعانات گازی تولیدی از فازهای ١٢ ،١٣ ،١٤ ، ١٩، ٢٢،٢٣ و ٢٤ از طریق این سیستم اندازه‌گیری و تحویل نفتکش‌ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: میعانات گازی صادراتی و تحویل داخلی از این طریق اندازه‌گیری می‌شود و عملیات مورد نظر به‌منظور تعیین حجم پایه دو دستگاه پروور (Prover)  ثابت صورت می‌گیرد که اندازه‌گیری این پارامتر در تعیین ضریب تصحیح میترها و اندازه‌گیری دقیق مقدار میعانات گازی تحویلی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اسدروز اظهار کرد: این عملیات از سوی تیم خبره کالیبراسیون اداره عملیات صادرات آغاز و بر اساس الزام‌های تعریف‌شده این عملیات با حضور نمایندگان شرکت بازرسی مستقل SGS و نماینده اداره کل نظارت بر صادرات و طبق  برنامه تنظیمی حدود یک هفته به طول می‌انجامد.

گفتنی است در استاندارد ملی ایران کالیبراسیون عبارت است از مقایسه یک دستگاه اندازه‌گیری با یک استاندارد و تعیین مقدار خطای این وسیله نسبت به آن و در صورت لزوم تنظیم کالیبراسیون در مقایسه با استانداردهای مربوطه؛ کالیبراسیون به زبان ساده یعنی اندازه‌گیری و صحت وسیله اندازه‌گیری در مطابقت با مرجع تأییدشده.

کد خبر 458043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =