عملیات گازرسانی به ۶۰ روستای اردبیل به‌زودی آغاز می‌شود

معاون وزیر نفت در امور گاز، توسعه زیرساخت‌های گاز طبیعی را زمینه‌ساز محرومیت‌زدایی و پیشرفت صنعتی در استان اردبیل دانست و اعلام کرد که عملیات گازرسانی به ۶۰ روستای این استان به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی استان اردبیل که با حضور احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای کمسیون اقتصادی مجلس و جمعی از مسئولان و مدیران استانی برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل در بخش کشاورزی یکی از استان‌های پیشرو در کشور است، تسهیلات ویژه‌ای را در بخش گلخانه‌ای در نظر گرفتیم و با گازرسانی به دو شهرک گلخانه‌ای، در مجموع ۱۷ میلیون بشکه در مصرف سوخت‌های فسیلی صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره به دریافت مجوز گازرسانی به ۶۰ روستای استان اردبیل، افزود: این در حالی است که پروژه‌های گازرسانی به ۵۲ روستای استان نیز در حال اجراست که بسیاری از این پروژه‌ها در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان به اینکه استان اردبیل ۱۶۹۴ روستا دارد که از این تعداد، ۱۴۵۵ روستا از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، تصریح کرد: با گازرسانی به این ۶۰ روستا، پرونده گازرسانی به روستاهای استان بسته می‌شود و بهره‌مندی آنها به ۹۹ درصد خواهد رسید.

عملیات گازرسانی به ۶۰ روستای اردبیل به‌زودی آغاز می‌شود

چگنی با اشاره به اینکه روستاهای دارای سرانه بالاتر از شیوه‌نامه و قابل گازرسانی در استان اردبیل ۴۵ روستا با ۶۰۰ خانوار است، گفت: از این تعداد، ۲۰ روستا با مجموع ۴۵۰ خانوار مربوط به جنوب استان است که در برنامه گازرسانی قرار دارند.

وی در ادامه، تأمین مستمر گاز طبیعی مصرفی در استان را یکی از نیازهای منطقه و اولویت اصلی صنعت گاز در استان دانست و ادامه داد: براساس گزارش‌های واصله در این باره کار تحقیقاتی بسیار وسیع انجام شده است و با مصوب کردن خط دوم تقویتی پارس‌آباد، بی‌شک در حوزه پایداری گاز شمال استان در سال‌های آینده، مشکلی نخواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، استان اردبیل به لحاظ جغرافیایی یکی از استان‌های راهبردی از منظر اقتصادی، کشاورزی، گردشگری و صنعتی بوده که در سال‌های اخیر در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

گازرسانی به روستاهای آستارا مطابق برنامه در حال اجراست

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین در نشست شورای برنامه‌ریزی توسعه و عمران بندر آستارا که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، استاندار گیلان، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، اعلام کرد: اکنون عملیات گازرسانی به چهار روستای سخت‌گذر و کوهستانی آستارا در حال اجراست که با تکمیل این پروژه، درصد بهره‌مندی خانوارهای روستایی این شهرستان به بالای ۹۸ درصد می‌رسد.

چگنی همچنین از پیمان‌سپاری روستاهای باقی‌مانده بالای ۲۰ خانوار دارای قابلیت گازرسانی در آستارا خبر داد و گفت: شرکت گاز همه تلاش خود را برای گازرسانی به  مناطق و روستاهای استان گیلان و کشور به‌کار بسته است.

وی درباره اجرای عملیات تغییر کلاس خط انتقال گاز در منطقه شیلات محله آستارا اظهار کرد: این طرح به طول یک هزار و ۳۰۰ متر، به‌منظور بهره‌مندی خانوارهای مجاور خط لوله از نعمت گاز انجام خواهد شد.

غلامرضا مرحبا، نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از خدمات انجام‌شده در حوزه گاز، خواستار تلاش مضاعف شرکت گاز برای گازرسانی به مناطق باقی‌مانده شهرستان آستارا شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم تقویت زیرساخت‌های استان را سبب توسعه‌یافتگی ایران خواند و با اشاره به موقعیت سوق الجیشی گیلان، گفت: با تکمیل کریدور شمال - جنوب، اقتصاد دریا فعال و تجارت دریایی و حمل‌ونقل زمینی تسهیل می‌شود.

کد خبر 458066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =