۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
  • کد خبر: 458100
افت بیش از ۲ دلاری قیمت نفت

قیمت نفت خام در معاملات امروز (دوشنبه، ۲۳ خردادماه) در پی هشدارهای پکن برای تشدید موارد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ و نگرانی‌ها از شرایط تورمی، کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز در پی تشدید موارد ابتلا به کووید-۱۹ در پکن و کاهش امیدها برای افزایش سریع تقاضای سوخت چین بیش از ۲ دلار کاهش یافت، این در حالی است که نگرانی‌ها درباره تورم جهانی و رشد ضعیف اقتصادی بازارهای جهانی نفت را بیشتر زیر فشار قرار داد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۶ و ۴۷ دقیقه با ۲ دلار و ۳۰ سنت (۱.۸۹ درصد) کاهش به ۱۱۹ دلار و ۷۱ سنت به ازای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در بازه زمانی یادشده  با ۲ دلار و ۲۷ سنت (۱.۸۸ درصد) افت به ۱۱۸ دلار و ۴۰ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت‌های جهانی نفت خام پس از هشدار مقام‌های چینی در پایان هفته درباره تشدید شیوع ویروس کرونا در پکن، پایتخت چین کاهش یافت.

استفان اینس از بخش مدیریت دارایی مؤسسه اس‌پی‌آی (SPI) در یادداشتی اعلام کرد: چین همچنان یکی از عوامل کاهشی برای تقاضای نفت در کوتاه‌مدت است، اما بیشتر آنها عادی‌سازی تدریجی تقاضای چین را به‌عنوان عاملی مثبت برای قیمت نفت می‌دانند.

وی نوشت: با وجود احتمال تشدید قرنطینه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در هفته‌های آینده، همچنان بازتاب از شرایط تقاضا عادی نیست.

کد خبر 458100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =