توسعه همکاری‌های نفتی ایران و ونزوئلا

وزیر نفت امروز (دوشنبه، ۲۳ خردادماه) با رئیس‌جمهوری ونزوئلا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه در محل کاخ سعدآباد گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی و نیکلاس مادورو درباره مسائلی از جمله تأمین سوخت، صادرات فرآورده‌های نفتی، صادرات محصولات پتروشیمی و صادرات کاتالیست‌های پتروشیمی گفت‌وگو و تصمیم‌گیری کردند.

تصمیم‌گیری درباره صدور خدمات فنی و مهندسی، بازسازی و نوسازی پالایشگاه‌ها و توسعه میدان‌های نفت و گاز از دیگر محورهای مورد گفت‌وگو این دیدار بود.

وزیر نفت اردیبهشت‌ماه گذشته در سفری به کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا و نیکاراگوئه همسو با فعال‌سازی دیپلماسی انرژی، دیدارهای پرشماری با مسئولان این کشورها داشت و در جریان این سفر چهار تفاهم‌نامه و دو قرارداد در حوزه نفت و دو تفاهم‌نامه در حوزه کشاورزی امضا شد.

رؤسای جمهوری ایران و ونزوئلا روز شنبه (۲۱ خردادماه) سند همکاری‌های جامع راهبردی ۲۰ ساله دو کشور را در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد امضا کردند. سفر «نیکلاس مادورو» به ایران به‌دعوت رسمی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران انجام ‌شده و پس از سفر آبان ۹۵، دومین سفرش به تهران است.

کد خبر 458105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =