حمایت کامل صندوق نفت از شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت بر حمایت کامل صندوق نفت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: پروژه‌ ایران ال‌ان‌جی که برای سال‌های متمادی معطل مانده بود در شورای عالی پروژه‌ها در حال بررسی است.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات، روز چهارشنبه (۲۵ خردادماه) در آیین رونمایی یکی از بزرگ‌ترین تجهیزات کاربردی حوزه انرژی اظهار کرد: شتاب‌بخشی به توان مالی صندوق‌ها با توسعه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان فزونی خواهد یافت.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید کالا و خدمات منحصربه‌فرد سهم مناسبی از بازارهای داخلی و منطقه‌ای را به‌دست خواهند آورد، بنابراین توسعه‌ این شرکت‌ها در گروه اقتصادی صندوق‌ها در چارچوب تفکر «بنگاه اقتصادی»  برای تحکیم‌بخشی به منابع درآمدی است.  

تلاش بازنشستگان صنعت نفت برای صنعت و کشور 

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حرکت علمی کشور و دفاع از جامعه نخبگان افزود: حضور این خدمتگزار و مدیران شرکت سرمایه‌گذاری اهداف در خط تولید کارخانه «توس پیوند» (متعلق به حوزه سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی نفت) برای حمایت از کارهای دانش‌بنیان، آشنایی و درک عمیق‌تر از تلاش و سختی کارهای انجام‌شده است.  

بیات تصریح کرد: تجهیز ساخته‌شده در شرکت دانش‌بنیان «توس پیوند» در پرتو حمایت از جوانان نخبه کشور محقق و تجهیزات زیادی در شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان صندوق‌ها از جمله توس پیوند، ﺗﻮرﺑﻮﮐﻤﭙﺮﺳﻮر ﻧﻔﺖ (OTC) وتکو و... در حال طراحی و ساخت است. 

وی با یادآوری کوشش‌های ارزشمند بازنشستگان صنعت نفت برای صنعت و کشور افزود: خوشبختانه روند پرداخت‌های مربوط به تعهدات قانونی صندوق‌ها بدون کمترین خللی در حال انجام است و به امید خداوند این روند با تکیه بر توان سرمایه‌گذاری‌ها که در حال رشد و توسعه نیز هست ادامه خواهد یافت.  

پروژه‌ ایران ال‌ان‌جی اسیر کم‌کاری

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همه ما نسبت به اقتصاد کشور مسئول هستیم، گفت: با اقتصاد ارز ترجیحی، تعرفه‌ای و واسطه‌گری، روندهای اقتصادی کشور بهبود نخواهد یافت، بنابراین امیدواریم با تحقق برنامه‌های اقتصادی دولت و با مدیریت داخلی، سرانجام برنامه‌های اقتصادی کشور در شأن ملت عزیز ایران باشد.

بیات تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با دارا بودن ویژگی‌هایی از جمله ارتقای شاخص‌های اقتصادی در مقابل تکانه‌های اقتصادی مقاوم هستند. از این رو در تأمین پایدار منابع برای صندوق نفت و پرداخت مستمری و مقرری نقش پایداری خواهند داشت.  

وی با انتقاد از برخی تعلل‌ها و کم‌کاری در گذشته گفت: پروژه‌هایی مانند ایران ال‌ان‌جی برای سال‌های متمادی معطل مانده بود. اگر این پروژه در زمان پیش‌بینی‌شده به سرانجام می‌رسید امروز نه‌تنها صندوق نفت، بلکه کشور و نظام جمهوری اسلامی از پیامدهای اقتصادی و سیاسی آن بهره‌مند می‌شد. از این رو در شورای عالی پروژه‌ها در حال بررسی است.

نیروگاه برق صبا دهلران آماده صادرات برق‌ است، اگر...

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در ادامه گفت: نیروگاه برق صبا دهلران در قطب سرمایه‌گذاری صندوق‌ها در غرب کشور ضمن تأمین برق پروژه‌های این قطب، آماده است تا در صورت خارج شدن انحصار صادرات برق از دست دولت، صادرات برق را انجام دهد (پروژه‌های صندوق‌ها با توجه به وابستگی برخی صنایع به تهیه خوراک از یکدیگر، به سه کانون (هاب) عسلویه، ماهشهر و ایلام دسته‌بندی شده‌اند؛ رشد و توسعه متناسب هرکدام از این کانون‌ها اهمیت دوچندانی برای صندوق‌ها دارد).

بیات  اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش با رویکرد اقتصادی از میدان تا بازار و صادرات کالا و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان نقشه راه مورد تأکید ماست.

گفتنی است یکی از بزرگ‌ترین تجهیزات کاربردی حوزه انرژی که برای نخستین بار در کشور از سوی شرکت دانش‌بنیان توس پیوند (متعلق به حوزه سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی نفت) طراحی و ساخته شده است روز چهارشنبه (۲۵ خردادماه) با حضور عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت رونمایی شد. 

تجهیز تولیدشده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و آب کاربرد دارد، قطر این قطعه ۲۹۴۶ میلی‌متر و وزن تقریبی آن ۹ تن  و در ابعاد ۳۳۵.۴ متر است که استانداردهای جهانی را هم دریافت کرده است.

کد خبر 458152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =