شرکت ملی گاز ایران و سازمان پدافند غیرعامل کشور تفاهم‌نامه امضا کردند

معاون وزیر نفت در امور گاز ضمن امضای تفاهم‌نامه با سازمان پدافند غیرعامل کشور، تأکید کرد که پدافند غیرعامل یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در گردهمایی تخصصی رؤسای اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل صنعت گاز کشور که با حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرکل اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل وزارت نفت و جمعی از مدیران ارشد ستادی و شرکت‌های تابع برگزار شد، گفت: ما بر این باوریم که اچ‌اس‌ئی مقوله‌ای تخصصی و دانشی است که با توجه به شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، این موضوع می‌تواند فرصتی بسیار مطلوب برای استفاده باشد.

وی ادامه داد: اصول و الزام‌های اچ‌اس‌ئی تمام‌قد در خدمت پایداری و توسعه پایدار سازمان است، ضمن اینکه کمک می‌کند منابع ارزشمند انسانی سازمان نیز به‌طور کامل در خدمت سازمان باشند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه همه می‌دانیم این شرکت به‌طور کامل عملیاتی و مأموریتی که بر دوش دارد، بسیار حساس و حیاتی است، ادامه داد: این شرکت، شرکتی بسیار پرکار است و به تبع آن، واحد اچ‌اس‌ئی شرکت نیز باید همواره بیدار باشد.

چگنی تصریح کرد: اینکه در مقایسه با دیگر شرکت‌ها در سطح بین‌الملل، شرکت ملی گاز ایران به لطف خدا و در سایه تلاش همه همکاران، شرکتی سرآمد و در سطح بسیار بالایی است، نشان از آن دارد که ما در همه سطوح و مقاطع باید با چشم باز عمل کنیم.

وی تأکید کرد: با این حجم از تأسیسات در اختیار شرکت و نیروهای توانمند و شاغل و در مقایسه با شرکت‌های بزرگ دنیا، شرکت ملی گاز ایران به لحاظ ماهیت، تخصص و ارائه خدمات جزو شرکت‌های رده نخست جهان است، پس نباید از این موضوع غافل شد که چون ما شرکتی عملیاتی هستیم و همیشه در معرض خطر؛ بنابراین باید همیشه هوشیار باشیم و بیدار و همسو با آن، مسائل مربوط به اچ‌اس‌ئی باید در اولویت باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز همچنین گفت: اکنون بسیاری از صنایع در کشور وابسته به گاز هستند، بنابراین اگر کوتاهی در بخش تولید، انتقال و توزیع باشد، می‌تواند آسیب جدی به کشور بزند، بنابراین رعایت الزام‌ها و مقررات اچ‌اس‌ئی که جهان‌شمول است و همه به اجرای آن اذعان دارند، حیاتی است.

چگنی حوزه اچ‌اس‌ئی را چندوجهی دانست و افزود: اچ‌اس‌ئی سیستم جامع اجرایی و عملیاتی است که اگر اصول و الزام‌های آن رعایت شود، حوادث بسیار کم می‌شود و این مسئله‌ای است که همه روی آن اتفاق نظر دارند.

وی اظهار کرد: ما می‌توانیم جهاد مستمر را برای شرکت ملی گاز ایران در نظر بگیریم، زیرا همیشه همکاران ما در امر خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به مردم آماده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: الزام‌های اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل می‌تواند سازمان را کامل دگرگون کند، بهره‌وری سازمان را بالا ببرد، هزینه‌ها را کاهش دهد و این امکان را فراهم ‌کند  تا سازمان به حیات و مأموریت خود ادامه دهد.

چگنی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم فرهنگ اچ‌اس‌ئی را در سازمان نهادینه کنیم، باید آموزش‌های مبتنی بر استانداردهای جهانی را ارائه دهیم، زیرا این حوزه تا قوی نباشد نمی‌تواند از دیگران افرادی قوی و متخصص بسازد تا راهگشای خدمت به نظام و مردم باشند.

براساس این گزارش، تفاهم‌نامه‌ای هم درباره اجرای طرح‌ها و پروژه‌های پدافندی بین شرکت ملی گاز ایران و سازمان پدافند غیرعامل کشور امضا شد.

کد خبر 458157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =