تولید روزانه نفت اوپک ۱۷۶ هزار بشکه کاهش یافت

تولید نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس گزارش این سازمان در ماه ژوئن (خردادماه - تیرماه) ۱۷۶ هزار بشکه‌ کاهش یافت.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گزارش ماه ژوئن اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه مه، ۲۸ میلیون و ۵۰۸ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۱۷۶ هزار بشکه کمتر از ۲۸ میلیون و ۶۸۴هزار بشکه ماه آوریل بوده است.

بر اساس گزارش ماه ژوئن اوپک، عربستان با تولید روزانه ۱۰ میلیون و ۴۲۴ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۴ میلیون و ۴۰۵ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۳ میلیون و ۴۶ هزار بشکه، تولیدکنندگان بزرگ اوپک هستند.

ایران در ماه مه ۲ میلیون و ۵۴۴ هزار بشکه نفت خام تولید کرده است.

تولید روزانه نفت اوپک ۱۷۶ هزار بشکه کاهش یافت

افزایش بیش از ۹ دلاری قیمت نفت خام سنگین ایران

قیمت نفت خام سنگین ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، در ماه مه نسبت به ماه آوریل ۹ دلار و ۲۰ سنت برابر با ۸.۷ درصد افزایش یافته است. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه مه ۱۱۵ دلار و ۴۸ سنت ثبت شد، در حالی که این رقم در ماه آوریل ۱۰۶ دلار و ۲۸ سنت برای هر بشکه بود.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه مه با افزایش ۷.۸ درصدی، به ۱۱۳ دلار و ۸۷ سنت برای هر بشکه رسید که ۸ دلار و ۲۳ سنت بیشتر از ماه آوریل بوده است.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی ۶۱ دلار و ۹۴ سنت و در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۰۲ دلار و ۹۲ سنت بوده است.

تولید روزانه نفت اوپک ۱۷۶ هزار بشکه کاهش یافت

دبیرخانه اوپک مقدار تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۲ را ۱۰۰ میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده است.

تولید روزانه نفت اوپک ۱۷۶ هزار بشکه کاهش یافت

کد خبر 458160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =