آغاز تعمیرات اساسی ژنراتور سکوی سلمان در منطقه لاوان

عملیات تعمیرات اساسی ژنراتور دلتا مجتمع دریایی سلمان با همت متخصصان منطقه لاوان آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از منطقه لاوان، خوشبختانه در دو سال گذشته، با تلاش متخصصان برق منطقه، ژنراتور چارلی دوباره عملیاتی شد و با انجام تعمیرات لازم روی دیگر توربین‌ها و آماده به‌کار بودن هر چهار توربوژنراتور مجتمع دریایی سلمان، فرصت لازم برای انجام بازسازی ژنراتورها در اختیار کارشناسان قرار گرفته است.

تعمیرات اساسی و نگهداری ژنراتور شامل آزمون عایق‌ها، نظافت محفظه داخلی ژنراتور، شست‌وشوی سیم‌پیچ‌ها، اصلاح عایق‌های ژنراتور در صورت نیاز، همچنین آزمایش و تعمیر قطعات مکانیکی ژنراتور است. حساس‌ترین بخش کار در این عملیات، بیرون آوردن روتور ۸ تنی ژنراتور است که به استفاده از ابزار خاص و دقت بالا نیاز دارد.

در این زمینه با همت کارکنان واحد تعمیرات مکانیک مجتمع دریایی سلمان و ساخت ابزار خاص مورد نیاز در کارگاه تراشکاری مجتمع، عملیات بیرون آوردن روتور با موفقیت پایان یافت و ژنراتور آماده انجام تعمیرات لازم الکتریکی شد.

با قبول مسئولیت این پروژه حساس از سوی واحد برق منطقه به‌عنوان متولی پروژه و مشارکت فعالانه واحدهای برق، توربین، مکانیک و ابزار دقیق مجتمع دریایی سلمان صرفه‌جویی در حدود ۲۰ میلیارد ریال در بودجه سرمایه‌ای شرکت نفت فلات قاره ایران به‌دست آمده است.

کد خبر 458220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =