احداث خط انتقال گاز نایین به انارک کلید خورد

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به احداث خط انتقال گاز ۱۶ اینچ شهرستان نایین به انارک گفت: احداث این خط انتقال به طول حدود ۸۹ کیلومتر با هدف پایداری گاز در شهرستان انارک و حذف گازرسانی از طریق سی‌ان‌جی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در نشست شورای اداری شهرستان نایین ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: وضع گازرسانی به استان اصفهان مناسب است، اما بخش‌هایی از شهرستان نایین، خور و بیابانک با مشکلاتی روبه‌رو هستند که با اقدام‌های انجام‌شده و دستور وزیر نفت، گشایش‌هایی در این شهرستان‌ها ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که در تأمین سرانه خانوار وجود داشت و بر اساس مصوبه‌های مجلس شورای اسلامی و با دستور وزیر نفت در هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران، اعتبار مورد نیاز برای احداث خط انتقال گاز ۱۶ اینچ نایین - انارک و گازرسانی به ۱۲ روستای خور تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه‌ها تصریح کرد: در مرحله نخست، اعتبار ۵۰۵ میلیارد تومان تعریف شده که امیدواریم این پروژه در کمتر از یک سال اجرایی شود.

چگنی گفت: طرح‌های دیگری نیز در دستور کار است که در مراحل بعدی انجام می‌شود، از این‌رو به نظر می‌رسد با گازرسانی به شهرستان‌های نایین، خور و بیابانک مشکلی وجود نداشته باشد و بتوانیم گاز کافی را برای توسعه صنعت در این شهرستان‌ها در اختیار صنعتگران قرار دهیم.

وی یادآور شد: گازرسانی به مرغداری و دامداری کلوت محمدیه نایین، پایگاه شهید شرافت و خطوط تغذیه این شهرستان نیز در دستور کار است.

کد خبر 458332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =