دولت باوجود تنگناها توانست فروش نفت را افزایش دهد/ وصول درآمدهای نفتی پس از ۹۰ روز

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه هم‌اکنون درآمدهای حاصل از فروش نفت پس از ۹۰ روز وصول می‌شود، گفت: موانع موجود برای دریافت منابع حاصل از فروش نفت که به‌دلیل تحریم‌ها وجود داشت تا حد خوبی برطرف شده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سیداحسان خاندوزی روز سه‌شنبه (۳۱ خردادماه) درباره منابع وصول‌شده از عراق و سرنوشت بدهی کره‌جنوبی به ایران اعلام کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد دولت به درآمدهای نفتی گره خورده بود.

وی افزود: مقدار صادرات و درآمدهای ریالی حاصل از فروش آن در سال ۱۴۰۰ بیش از سال ۹۹ و این رقم غیر از دیگر درآمدها بود که نشان داد دولت با وجود تنگناها، با تکاپو و تلاش بیشتر توانست مقدار فروش نفت خود را افزایش دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: اکنون درآمدهای حاصل از فروش نفت پس از ۹۰ روز وصول می‌شود و بحمدالله منابعی هم وجود داشت که به‌دلیل تحریم‌ها وصول نمی‌شد، اما این موانع تا حد زیادی برطرف شده است. 

خاندوزی اظهار کرد: اگرچه روند تولید و صادرات مطلوب است، اما برای محقق شدن اهداف بودجه نیازمند توفیقات بیشتری هستیم و امیدواریم با توجه به حذف ارز ترجیحی در پایان سال همه تعهدها انجام شده باشد.

وی در باره برنامه دولت برای مدیریت رشد نقدینگی در سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و با وجود افزایش نقدینگی ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش افزایش پایه پولی را شاهد بودیم.

کد خبر 458439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =