۷۰ درصد طرح توسعه‌ و تولید زودهنگام نفت مرکزی در آغار و دالان است

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: طرح ضربتی نفت مرکزی به‌منظور تولید روزانه زودهنگام ١٠ میلیون مترمکعب گاز تکلیف شده که ٧ میلیون متر مکعب در روز از آن در منطقه آغار و دالان تولید خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری حفاری سه حلقه چاه تازه در میدان آغار و حفاری سه حلقه چاه تازه دیگر در میدان دی با پیش‌بینی افزایش تولید در مجموع به‌ مقدار ۷ میلیون مترمکعب در روز را از مهم‌ترین اقدام‌های توسعه‌ای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در منطقه آغار و دالان دانست که در قالب «طرح ضربتی» افزایش تولید به‌صورت زودهنگام به انجام می‌رسد.

وی در رابطه با اجرای طرح ضربتی افزایش تولید گاز در منطقه آغار و دالان گفت: با اجرای کامل و جهادی طرح یاد شده به مقدار ۷۰ میلیون مترمکعب گاز در روز، معادل نزدیک به سه فاز پارس جنوبی از این منطقه تولید خواهیم داشت.

مدیرعامل و عضو اصلی هیئت مدیره نفت مرکزی، اقدام‌های تعمیرات اساسی این منطقه به‌ویژه تعمیرات اساسی پالایشگاه فراشبند را که در مدت زمان پیش‌بینی‌شده تکمیل شده است به‌عنوان مهم‌ترین اقدام تعمیراتی در منطقه آغار برشمرد.

حیدری در بدو ورود به منطقه آغار و دالان با حضور در ناحیه آغار در مجاورت شهرستان قیر و کارزین، از مرکز تسهیلات مرکزی بازدید کرد و چالش‌های پیش‌ روی تولید را بررسی کرد، سپس با حضور در نشست عمومی، پای صحبت‌های کارکنان این ناحیه نشست و به پرسش‌های حاضران در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

وی با حضور در ناحیه دالان در مجاورت شهرستان فراشبند، ضمن بازدید از تأسیسات پالایشگاهی و کارگاه مرکزی این ناحیه، از نزدیک تنگناها و مسائل پروژه فاز دوم این پالایشگاه را پایش و ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک، فعالیت‌های اجرایی این پروژه که در مرحله تشریفات مناقصه قرار دارد، به‌منظور تکمیل و راه‌اندازی، از سر گرفته شود.

در پایان طی جلسه‌ای، برنامه‌ها و موضوع‌های مطرح‌شده از سوی رئیس منطقه و رؤسای ادارات بررسی شد که مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و ابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری زاگرس جنوبی، همچنین مدیریت‌های مختلف ستادی به این پرسش‌ها پاسخ دادند و راهکارهای لازم ارائه شد.

بر اساس این گزارش، حیدری و مدیران و رؤسای ستادی این شرکت با همراهی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به‌منظور بررسی روند تولید و رفع چالش‌های موجود، از منطقه عملیاتی آغار و دالان بازدید کردند.

کد خبر 458449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =