پیش‌بینی اکسون‌موبیل از طولانی‌ شدن محدودیت عرضه در بازار نفت

مدیرعامل شرکت آمریکایی اکسون‌موبیل از احتمال محدودیت عرضه نفت در بازار ظرف سه تا پنج سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دارن وودز روز سه‌شنبه (۳۱ خردادماه) در مجمع اقتصادی بلومبرگ در قطر با بیان اینکه نوسان‌های بازار انرژی زمان‌بر خواهد بود، پیش‌بینی کرد که بازارهای نفت به‌مدت سه تا پنج سال با محدودیت نسبی عرضه روبه‌رو خواهند بود.

وی افزود: اکسون‌موبیل از دولت آمریکا خواسته است فرآیند سرمایه‌گذاری کارآمدتری اتخاذ کند.

مدیرعامل اکسون‌موبیل یادآور شد که ما یکی از معدود شرکت‌هایی هستیم که فعالانه در حوزه پالایش آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کنیم و این شرکت از سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه سرمایه‌گذاری قاطعانه‌ای را آغاز کرده است.

به گفته وی، طرح سرمایه‌گذاری که اکسون‌موبیل پنج سال پیش تنظیم کرده، برنامه‌ای است که در حال اجراست و پروژه‌های این کشور طبق روال تداوم دارد و این پروژه‌ها بسیار بزرگ هستند.

در پی انتشار گزارشی مبنی بر افزایش تورم آمریکا به بالاترین سطح در ۴۰ سال گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در ماه جاری میلادی صنعت نفت این کشور و به‌ویژه شرکت اکسون‌موبیل را متهم کرد که از کمبود عرضه نفت برای افزایش سوددهی استفاده می‌کنند.

بایدن در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرده که این شرکت درآمد بسیار زیادی داشته است.

وودز روز سه‌شنبه در پاسخ به پرسشی در این باره اعلام کرد: ما ترجیح می‌دهیم گفته‌های آغشته به مسائل سیاسی را که هر روز شاهد آن هستیم، نادیده بگیریم.

کد خبر 458495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =