۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
  • کد خبر: 458505
خوراک طرح متانول-۲ پتروشیمی خارک مهیاست

مدیرعامل پتروشیمی خارک گفت: خوراک طرح متانول ۲ این مجتمع فراهم و مجوز ساخت طرح و قرارداد تأمین خوراک از خط لوله ششم سراسری انتقال گاز در اختیار ماست.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، بهمن بهزادی در حاشیه بازدید عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت از پتروشیمی خارک درباره لزوم تکمیل طرح متانول ۲ این واحد صنعتی گفت: متانول از محصولات پایه پتروشیمی است و ایران از بهترین نقاط دنیا برای تولید این محصول به‌شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه زنجیره ارزش متانول از زنجیره‌های بسیار مهم صنعت پتروشیمی است، افزود: خوراک طرح متانول ۲ پتروشیمی خارک به‌طور کامل مهیاست و مجوز و قرارداد تأمین خوراک از خط لوله ششم سراسری انتقال گاز در اختیار ماست و بر این اساس تاکنون حدود ۲۰۰ میلیون دلار در این طرح هزینه شده است.

مدیرعامل پتروشیمی خارک تأکید کرد که با جلوگیری از سوزاندن میلیون‌ها مترمکعب گاز ارزشمند در مشعل‌ تأسیسات نفتی به‌دنبال تبدیل آنها به‌عنوان خوراک طرح متانول-۲ پتروشیمی خارک هستیم.

بهزادی درباره پیشرفت فرآیندی کار افزود: بخش‌های جانبی از جمله نیروگاه، آب‌سازی، اسکله و جاده‌ها، استحصال زمین و آماده‌سازی انجام و بعضی از تجهیزات مهم شامل کمپرسورهای طرح خریداری و در انبارهای مجتمع پتروشیمی خارک قرار دارند بنابراین به امید خدا در افق ۱۴۰۴ که از سوی رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی ترسیم شده است، شاهد بهره‌برداری از طرح خواهیم بود.

وی گفت: خارک بهترین مکان جغرافیایی ایران و اقتصادی‌ترین محل از کشور برای احداث واحد متانول است.

کد خبر 458505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =