۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
  • کد خبر: 458557
گاز طبیعی به‌زودی به چابهار می‌رسد

​مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که گاز طبیعی به‌زودی به بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی و هیئت همراه در سالی که در گفتمان این شرکت «سال سیستان و بلوچستان» نامیده شده است، از روند احداث پروژه راهبردی خط لوله گاز ایرانشهر به چابهار و کنارک بازدید کردند.

وی با تأکید بر اهمیت این پروژه در تحقق سیاست‌ عالی نظام در رونق فعالیت‌های اقتصادی در جنوب شرق و  فعال‌سازی تنها بندر اقیانوسی ایران، از راه‌اندازی آن در چند ماه آینده خبر داد و گفت: جنوب شرق ایران ظرفیت‌های سرشاری برای شکوفایی اقتصادی دارد و دسترسی به  منابع گاز طبیعی می‌تواند گامی مهم در تحول و توسعه منطقه تلقی شود و نقش مهمی در تبدیل بندر چابهار به یکی از منابع مهم درآمد کشور ایفا کند.

گاز طبیعی به‌زودی به چابهار می‌رسد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در تشریح جزئیات پروژه احداث خط لوله گاز «ایرانشهر به چابهار و کنارک» به طول ۲۹۰ کیلومتر اظهار کرد: این پروژه در قالب چهار  قطعه ۲۵، ۲۰ ،۴۵ و ۲۰۰ کیلومتری و در اقطار ۲۰،۱۶ ،۴۲ و ۵۶ اینچی توسط چهار پیمانکار مختلف به‌صورت هم‌زمان در حال اجراست که این اقدام با توجه به گستردگی ابعاد پروژه سبب تسریع در روند کار شد.

نوشادی ادامه داد: با اجرای این پروژه نیروگاه‌های چابهار و کنارک که اکنون از سوخت مایع استفاده می‌کنند، از انرژی پاک بهره‌مند می‌شوند و خوراک صنایع مکران نیز از طریق همین پروژه راهبردی تأمین خواهد شد.  

وی با اشاره به تأثیر موانع طبیعی مانند بادهای ۱۲۰ روزه و نبود نیروهای متخصص و امکانات لجستیکی و پشتیبانی کافی در روند پروژه تصریح کرد: نبود دسترسی به منابع آبی کافی برای انجام آزمون هیدرواستاتیک از مشکلات اصلی این پروژه است که با همت دست‌اندرکاران و همکاری دستگاه‌های استان در تلاشیم این مشکل را برطرف کنیم و پروژه را هرچه زودتر به مرحله راه‌اندازی برسانیم.

کد خبر 458557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =