نخستین رویداد توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان در حوزه هوشمندسازی انرژی برگزار می‌شود

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: نخستین رویداد توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان در بحث استقرار هوشمندسازی نظام توزیع گاز طبیعی که به‌زودی برگزار می‌شود، بستری برای ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه هوشمندسازی انرژی، شناسایی و تعامل مستقیم و بی‌واسطه آنها با شرکت ملی گاز ایران است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محسن مظلوم فارسی‌باف با اعلام این خبر اظهار کرد: این رویداد با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در چهار محور موضوعی؛ کنتور هوشمند، زیرساخت‌های انتقال داده، پلتفرم‌های تحلیل داده و الزام‌ها و مقررات و تنظیم‌گری با حضور معاونت علم و فناوری رییس‌جمهوری، مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت ملی گاز ایران و برخی نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد با هدف شناسایی کامل از بخش دانش‌بنیان کشور و امکان همکاری‌هایی که با آنها وجود دارد در چهار محور ارائه‌شده، برگزار می‌شود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به برگزاری رویدادی مشابه در سال ۹۸ درباره اقلام راهبردی صنعت گاز و نتایج حاصل از آن، گفت: برگزاری آن رویداد، درس‌آموزه‌های بسیاری برای ما داشت و سبب شد نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنیم و درصدد رفع آنها برآییم.

فارسی‌باف تصریح کرد: در آن رویداد، حدود ۲۴ قلم کالای راهبردی به مرحله قرارداد رسید که امسال به مرحله نهایی می‌رسند و به این ترتیب، تا سال ۱۴۰۲، به یاری خدا می‌توانیم شاهد خودکفایی صنعت گاز درباره این کالاهای راهبردی باشیم.

وی با بیان اینکه نظام ارزیابی برای شرکت‌های دانش‌بنیانی که تمایل به مشارکت در این رویداد دارند، کمّی و کیفی است، تصریح کرد: این شرکت‌ها عموماً شرکت‌هایی هستند که در زمینه هوشمندسازی موفق به کسب توسعه فناوری در این حوزه شده و به‌صورت کم‌حجم آن را مستقر کرده‌اند. 

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: البته شرکت‌هایی نیز حضور دارند که سازنده نبوده و فقط شتاب‌دهنده یا به نوعی، کاتالیزور به‌شمار می‌آیند. به این صورت که یا حمایت مالی شرکت‌های اصلی را به‌عهده دارند، یا به استقرار زیرساخت‌های این نظام در توزیع گاز طبیعی کمک می‌کنند.

فارسی‌باف در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در کل، استقرار هوشمند نظام توزیع گاز طبیعی به‌منظور مدیریت مصرف گاز طبیعی، تشکیل بازار گاز طبیعی، تشویق مشترکان خوش‌مصرفی که می‌توانند بر اساس الگوی مصرف، گام بردارند، عرضه مازاد بر الگوی تعیین‌شده در بازار گاز به‌منظور شکل‌گیری بازار گاز طبیعی و مدیریت مصرفی که ما ان‌شاءالله بتوانیم در این حوزه انجام دهیم بوده است.

وی در پایان اظهار کرد: پس از انجام این مراحل، باید توسعه ثروت در زمینه مدیریت مصرف ایجاد کنیم، زیرا در این صورت، توسعه فناوری را خواهیم داشت که پیامد آن، خلق ثروتی در زمینه بحث استقرار فناوری‌های بومی‌سازی‌شده در بحث دانش‌بنیان‌ها خواهد بود.

شایان ذکر است، نخستین رویداد توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان در بحث استقرار هوشمندسازی نظام توزیع گاز طبیعی روز دوشنبه (ششم تیرماه) در محل صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی - فناوری ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

نخستین رویداد توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان در حوزه هوشمندسازی انرژی برگزار می‌شود

کد خبر 458575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =