زمینه‌ همکاری ایران و عراق در برداشت از میدان‌های مشترک نفتی هموار است

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: زمینه‌های همکاری بین دو دولت ایران و عراق در زمینه‌های دانشگاهی، حمل‌ونقل، برداشت از میدان‌های مشترک نفتی، انرژی، خدمات فنی - مهندسی، پزشکی و بهداشتی در دولت سیزدهم هموار شده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر شامگاه یکشنبه (پنجم تیرماه) در دیدار با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق فقط به همسایگی خلاصه نمی‌شود و بسیار عمیق است، گفت: استقلال، رفاه، ثبات و امنیت در عراق برای مسئولان و مردم ایران حائز اهمیت است.  

وی با تأکید بر اینکه زمینه‌های همکاری بین دو دولت در زمینه‌های دانشگاهی، حمل‌ونقل، برداشت از میدان‌های مشترک نفتی، انرژی، خدمات فنی - مهندسی، پزشکی و بهداشتی در دولت سیزدهم هموار شده است، افزود: توسعه راه‌های مواصلاتی از جمله ریلی، زمینی و دریایی برای توسعه اقتصادی دو کشور بسیار مهم است.

نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار با اشاره به اشتراک‌های فراوان تاریخی، مذهبی و فرهنگی بین ایران و عراق تصریح کرد: زمینه‌ها و طرح‌های بزرگی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد و بر این اساس دولت عراق هم برای اجرای هرچه سریع‌تر توافق‌ها عزم راسخ دارد.

در این دیدار دو طرف ضمن بررسی مذاکرات پیشین و مرور تازه‌ترین وضع همکاری‌های مورد توافق در حوزه‌های مختلف اقتصادی، درباره رفع موانع و تسریع این اقدام‌ها تبادل‌نظر کردند.

کد خبر 458653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =