دریانوردان پایانه‌های نفتی ایران نمونه کشوری شدند

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از انتخاب دو دریانورد این شرکت به‌عنوان دریانوردان نمونه سال ۱۴۰۱ کشور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز ضمن تبریک انتخاب دریانوردان شرکت به‌عنوان دریانوردان نمونه کشوری اظهار کرد: کارکنان تلاشگر شرکت پایانه‌های نفتی ایران در این سال‌ها که کشور با تحریم‌های ظالمانه بین‌اللملی مواجه بوده، با الطاف الهی و حمایت‌های اثربخش و مستمر وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و تلاش‌های جهادی، توانسته‌اند مأموریت اصلی و وظایف محوله در حوزه‌های صادرات نفت‌ خام و میعانات گازی کشور را به نحو ایمن و به‌موقع انجام دهند.

 وی افزود: تلاشگران و متخصصان در بخش‌های مختلف از جمله مدیریت عملیات با ابتکار عمل و استفاده از توان داخل  تهدیدها را به فرصت‌هایی بی‌نظیر تبدیل کردند.

 مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تأکید کرد: این تلاشگران با توان علمی و تخصصی نقش مهمی در انجام مأموریت اصلی شرکت در قالب دریافت، ذخیره‌سازی، صادرات و عملیات پهلودهی و جداسازی نفتکش به‌عهده دارند و همواره توانسته‌اند در پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور نقش‌آفرین باشند.

درآیین گرامیداشت روز جهانی دریانورد که دیروز (دوشنبه،ششم خردادماه) با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه و جمعی از مدیران و مقام‌های ارشد ارگان‌های دریایی کشور به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، ناخدا بهمن بندر ریگی، رئیس عملیات یدک‌کش‌های پایانه نفتی خارک و ناخدا بهنام محمدپور به‌عنوان دریانوردان نمونه کشوری در سال ۱۴۰۱ انتخاب شدند.

تاریخچه نام‌گذاری روز دریانورد به کنفرانس دیپلماتیک بازنگری کنوانسیون استانداردها، آموزش و گواهینامه‌های دریانوردی (STCW) برمی‌گردد که در ژوئن ۲۰۱۰  میلادی در شهر مانیل برگزار شد. یکی از مهم‌ترین مصوبات کنفرانس مانیل، برگزاری آیین روز دریانورد و قدردانی از زحمات دریانوردان کشورهای عضو در ۲۵ ژوئن هر سال است.

به همین مناسبت در مراسم روز جهانی دریانورد، با شعار «سفر دریایی از گذشته تا حال، تجربه‌ات را به اشتراک بگذار» از دریانوردان نمونه ارگان‌های دریایی قدردانی شد.

کد خبر 458747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =