۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
  • کد خبر: 458748
تداوم روند افزایشی قیمت نفت

قیمت‌ نفت روز سه‌شنبه به‌دنبال احتمال ناتوانی عربستان و امارات متحده عربی در افزایش قابل‌توجه تولید در کنار ناآرامی‌های سیاسی در لیبی و اکوادور، برای سومین روز پیاپی افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز در سنگاپور، به‌دلیل احتمال افزایش نیافتن قابل‌توجه تولید از سوی عربستان سعودی و امارات متحده عربی، همچنین بالا رفتن نگرانی‌ها درباره محدودیت عرضه به‌دنبال ناآرامی‌های سیاسی در لیبی و اکوادور، قیمت‌های نفت در روز سه‌شنبه برای سومین روز افزایش یافت.

قیمت نفت‌خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در ساعت ۳ و ۳۲ دقیقه به وقت گرینویچ با یک دلار و ۱۳ سنت معادل یک درصد افزایش به ۱۱۰ دلار و ۷۰ سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به روز دوشنبه ۱.۸ درصد رشد داشته است.

بهای معاملات آتی نفت‌خام شاخص برنت دریای شمال نیز با رشد یک دلار و ۲۶ سنت معادل ۱.۱ درصد به ۱۱۶ دلار و ۳۵ سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به معاملات روز گذشته با افزایش ۱.۷ درصد همراه بوده است.

امارات متحده عربی و عربستان تنها اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند که ظرفیت مازاد تولید دارند.

توبین گوری، تحلیلگر کالاهای بانک کامن‌ولت استرالیا، در یادداشتی اعلام کرد: اخبار مربوط به محدودیت عرضه سبب بالا رفتن  قیمت‌ها در بازار شده است. گفته می‌شود دو تولیدکننده بزرگ نفت یعنی عربستان و امارات متحده عربی به محدودیت ظرفیت تولید بسیار نزدیک هستند.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی، روز دوشنبه اعلام کرد طبق توافق در ائتلاف اوپک‌پلاس این کشور می‌تواند ۳ میلیون و ۱۶۸ هزار بشکه نفت در روز تولید کند و این کشور نزدیک به حداکثر ظرفیت تولید می‌کند.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران همچنین هشدار دادند که ناآرامی‌های سیاسی در اکوادور و لیبی می‌تواند عرضه نفت را با کاهش بیشتری مواجه کند.

شرکت ملی نفت لیبی روز دوشنبه اعلام کرد در صورت ازسر گرفته‌ نشدن تولید و نقل‌وانتقال نفت از پایانه‌های نفتی شهر سرت، این کشور ظرف سه روز آینده در این شهر وضع فوق‌العاده اعلام خواهد کرد.

وزارت انرژی اکوادور نیز اعلام کرد این کشور ممکن است تولید نفت خود را ظرف دو روز آینده به‌دلیل اعتراض‌های ضددولتی به‌طور کامل متوقف کند، این کشور پیشین عضو اوپک پیش از اعتراض‌ها روزانه ۵۲۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کرد.

کد خبر 458748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =