۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
  • کد خبر: 458805
قیمت نفت کاهش یافت

قیمت‌ نفت خام در بازارهای جهانی پس از سه روز افزایش، روند کاهشی در پیش گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، در پی نگرانی‌ها درباره اقتصاد جهان و عرضه محدود نفت در دنیا، قیمت‌ انواع نفت خام روز چهارشنبه (هشتم تیرماه) پس از سه روز افزایش با کاهش همراه شد.

قیمت نفت‌خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت در ساعت ۴ و ۴۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۸۴ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۱۱۷ دلار و ۱۴ سنت به ازای هر بشکه رسید. قراردادهای ماه اوت روز پنجشنبه (نهم تیرماه) منقضی می‌شود.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر نیز به ۱۱۳ دلار و ۱۷ سنت رسید که ۶۳ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

نفت‌خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۵۴ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش با قیمت ۱۱۱ دلار و ۲۲ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

تحریم‌های غرب علیه روسیه و نگرانی‌ها درباره کاهش عرضه نفت بر نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضا به‌دلیل احتمال رکود اقتصادی سایه افکند و سبب شد قیمت‌ شاخص‌های برنت و دبلیوتی‌آی روز سه‌شنبه (هفتم تیرماه) بیش از ۲ درصد افزایش یابد.

عربستان و امارات متحده عربی تنها اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند که دارای ظرفیت مازاد عرضه هستند. با این حال، اظهارات سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در این هفته نشان می‌دهد ظرفیت اندکی برای افزایش بیشتر عرضه ازسوی این تولیدکنندگان وجود دارد.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل بخش تحقیقات شرکت نیسان سکیوریتیزی در این باره گفت: موضع سرمایه‌گذاران تغییر کرده، اما نسبت به این موضوع که عربستان و امارات متحده عربی نمی‌توانند برای تأمین تقاضای رو به‌ رشد، تولید خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهند، همچنان خوش‌بین هستند.

وی افزود: همچنین به‌دلیل نگرانی از اختلال‌های احتمالی در عرضه به‌خاطر وقوع طوفان‌های تابستانی در آمریکا، احتمال می‌رود قیمت نفت بالای ۱۱۰ دلار برای هر بشکه حفظ شود.

افزون بر این، تحلیلگران نیز هشدار دادند که ناآرامی‌های سیاسی در اکوادور و لیبی می‌تواند عرضه را با کاهش بیشتری روبه‌رو کند.

کد خبر 458805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =