برگزاری نشست تأمین مالی طرح احیای چاه‌های کم‌بازده

نشست تأمین مالی طرح احیای چاه‌های کم‌بازده و غیرفعال شرکت ملی نفت ایران از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود جعفری اصطهباناتی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت امروز (چهارشنبه، هشتم تیرماه) در این نشست با اشاره به اینکه یکی از اتفاق‌های این طرح این است که شرکت‌های جدید وارد طرح می‌شوند که پیش‌تر در اختیار پیمانکارانی بوده که به‌صورت سنتی در آن حضور داشتند، اظهار کرد: امیدواریم در سال‌های پیش رو حداقل ۱۰۰ شرکت بالغ و حرفه‌ای در عرصه توسعه و تولید صنعت نفت حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بررسی انجام‌شده در کشورهای پیشرفته نسبت چاه‌های تولیدی به حفاری‌شده  ۹۰ درصد و این مقدار در ایران ۵۷ درصد است، گفت: صندوق پژوهش و نوآوری نفت بزرگ‌ترین صندوق اکوسیستم نوآوری کشور است.

محمدحسین رضوانیان، مدیر ارزیابی سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری هم در این نشست اظهار کرد: موضوع این همرسانی معرفی طرح احیای چاه‌های نفت به شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاران و ایجاد ارتباط بین این دو با شرکت ملی نفت ایران است.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی نقشی محوری برای زمینه‌سازی و تسهیل تأمین مالی این پروژه به‌عهده دارد، گفت: خط‌مشی ما اول ورود به طرح و تأمین مالی آن  و بعد از آن زمینه‌سازی برای ورود سرمایه‌گذاران است.

صندوق نوآوری و شکوفایی به‌عنوان نهاد متولی تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طرح ملی احیای ۷۵۰ چاه‌ کم‌بازده و ازرده‌خارج‌شده نفتی حمایت می‌کند.

کد خبر 458808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =