تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت‌خانه‌های نفت و دفاع امضا شد

وزارتخانه‌های نفت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای همکاری در زمینه مسائل مهندسی، ساخت و تأمین کالا و خدمات مورد نیاز صنعت نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا، تفاهم‌نامه همکاری وزارتخانه‌های نفت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بین جواد اوجی و سرتیپ محمدرضا آشتیانی‌، نظر به لزوم تسریع در تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی و نقش قابل توجه صنعت نفت در نیل به اهداف توسعه‌ای کشور و مقابله با چالش‌های ناشی از تحریم در بخش نفت و گاز از طریق استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی امضا شد.

این تفاهم‌نامه با هدف تسهیل و تسریع در دستیابی به تولید حداکثری در وزارت نفت با به حداقل رساندن  چالش‌های ناشی از تطویل زمانی پیشبرد امور مربوط با تولید و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متقابل در توسعه فناوری و نوآوری و استفاده از سرریز آن در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور توسط دو وزارتخانه تدوین شد.

از زمینه‌های همکاری دو وزارتخانه ذیل این تفاهم‌نامه مهم می‌توان به ساخت و تأمین کالاها و خدمات مورد نیاز وزارت نفت و انجام مبادلات علمی و فنی در زمینه‌های فناوری‌های برتر اشاره کرد.

از جمله حوزه‌های کاری این تفاهم‌نامه می‌توان به تعریف، اجرا و حمایت از طرح‌های پژوهش و فناوری و سرمایه‌گذاری مشترک اشاره کرد. در این ارتباط دو طرف موافقت خود را برای ارائه مجوز استفاده از زیرساخت‌های آزمایشگاهی وزارتخانه متبوع به طرف مقابل اعلام کردند.

به‌منظور مدیریت کلان و راهبری فعالیت‌های ذیل این تفاهم‌نامه، ایجاد کارگروهی مشترک دیده شده است که معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت و طرف متناظر در وزارت دفاع با معرفی نمایندگان خود کلید آغاز این حرکت جهادی را خواهند زد.

کد خبر 458823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =