اورینگ‌های مکانیکال سیل پمپ‌های انتقال مایعات گازی تنگ‌بیجار بومی‌سازی شد

اورینگ‌های مربوط به مکانیکال سیل پمپ‌های انتقال میعانات گازی تنگ بیجار (O-RING) با همکاری مهندسان این شرکت و پژوهشگاه صنعت نفت با انجام مهندسی معکوس، بومی‌سازی و جایگزین اورینگ‌های کالرز ساخت شرکت دوپونت آمریکا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، میرحسین کاظمی، معاون مدیرعامل در عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط عملیاتی بهره‌برداری از میعانات گازی و خطرات بسیار بالای آن و لزوم رعایت کامل الزامات ایمنی در منطقه عملیاتی تنگ‌بیجار، همچنین اهمیت پمپ‌های مایعات گازی در انتقال ایمن میعانات گازی و جلوگیری از قطع تولید، تعمیر و بهسازی قطعه مذکور در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به سطح بالای فناوری و انحصار خارجی در ساخت این اورینگ‌ها و محدودیت در واردات این نوع کالای صنعت نفت، به‌منظور افزایش ضریب اطمینان از تجهیزات فرآیندی، صیانت از سرمایه‌های ملی و حفظ توان تولید گاز در غرب کشور تعمیر و بومی‌سازی آنها به‌عنوان راه‌کار جایگزین انتخاب شد.

معاون مدیرعامل در عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب  ادامه داد: با دانش و همت بلند مهندسان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب و پژوهشگاه صنعت نفت و در حداقل زمان ممکن ۶ ماه با موفقیت کامل به انجام رسید و افزون بر صرفه‌جویی مالی گامی مهم در جهت اقتصاد مقاومتی و باور به دانش مهندسان داخلی کشور برداشته شد.

کاظمی با تشریح مراحل انجام این پروژه تصریح کرد: حسب نیاز عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در جلوگیری از نشت مواد در زمان کارکرد پمپ، انتقال ایمن سیال و در نهایت جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی، با طراحی مجدد منطبق با شرایط عملیاتی منطقه تنگ‌بیجار از سد تحریم‌های ظالمانه غرب در این خصوص عبور کردیم.

کد خبر 458842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =