گزارش دیوان محاسبات درباره درآمدهای نفتی تنها مربوط به سهم دولت است

مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور درباره گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۱ گفت: گزارش دیوان محاسبات درباره درآمدهای حاصل از فروش نفت تنها مربوط به سهم دولت است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، عبدالله صفایی‌نسب درباره منابع دولت در دو ماه نخست به‌ویژه درآمدهای مربوط به فروش نفت، گاز و میعانات گازی گفت: درآمدهای حاصل از فروش نفت، گاز و میعانات گازی مندرج در قانون بوجه که به‌صورت ریالی درج شده و مورد ارزیابی این دیوان قرار گرفته تنها مربوط به سهم دولت از کل منابع حاصل از فروش و صادرات نفت، گاز و میعانات گازی بوده و سهم‌های قانونی صندوق توسعه ملی و وزارت نفت در این گزارش درج نشده است و بی‌شک مقدار تولید و فروش نفت، گاز و میعانات گازی در سه ماه نخست امسال با در نظر گرفتن سهم‌های قانونی بیش از این افزایش می‌یابد.

وی افزود: مقدار درآمدهای حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی در دو ماه نخست سال ۱۴۰۱ (هم سهم دولت و هم سهم ارزی) نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش یافته است.

مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: افزون بر این، درآمدهای حاصل از فروش نفت، گاز، فرآورده و میعانات به‌صورت ارزی وصول می‌شود و بانک مرکزی مسئولیت تبدیل آن به ریال و واریز به خزانه را به‌عهده دارد که عموماً این اتفاق به‌ویژه در ماه‌های نخست سال با تأخیر زمانی انجام می‌شود و گزارش دیوان بر اساس ریال واریزی به خزانه تهیه می‌شود که به همین دلیل بخشی از وصول ریالی درآمدها در ماه‌های بعد قابل مشاهده خواهند بود.

صفایی‌نسب اظهار کرد: گزارش‌های تفریغ دو ماه دیوان تنها همسو با وظایف قانونی و به‌منظور توجه مجریان در تحقق عملکرد احکام قانون بودجه ۱۴۰۱ و توجه مسئولان ادر وصول به‌موقع منابع بودجه‌ای برای تأمین مصارف به‌هنگام بودجه دولت است.

کد خبر 459126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =