نخستین نشست هماهنگی آغاز عملیات احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی برگزار شد

نخستین نشست هماهنگی آغاز عملیات احداث مجتمع پتروپالایشگاه شهید سلیمانی با حضور معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، نخستین نشست هماهنگی آغاز عملیات احداث مجتمع پتروپالایشگاه شهید سلیمانی شنبه (۱۸ تیرماه) با حضور  جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و اعضای هیئت مدیره این مجتمع برگزار شد.

بر این اساس، مطابق با تکلیف مصوب‌شده در قانون ۱۴۰۱، مقرر شد همسو با حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی و ایجاد پتروپالایشگاه، وزارت نفت با استفاده از توان بخش خصوصی پالایشگاهی با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه‌ احداث کند. در این خصوص اقدام‌های اجرایی مطالعات امکان‌سنجی انجام و پس از آن سهامداران این پتروپالایشگاه مشخص شدند.

در ادامه پس از برگزاری نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها با حضور مسئولان ذی‌ربط، ۱۰۵۰ هکتار زمین در جوار پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در منطقه بندرعباس به ساخت این پروژه کلیدی اختصاص داده شده است و به‌زودی عملیات احداث این پتروپالایشگاه آغاز خواهد شد. 

گفتنی است سهامداران این پتروپالایشگاه را شرکت‌های ملی پالایش و پخش فرآورده‌های‌ نفتی، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت گروه توسعه انرژی تدبیر، شرکت سرمایه‌گذاری اهداف و صندوق توسعه ملی تشکیل می‌دهند.

کد خبر 459170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =