تولید بیش از ۶ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید بیش از ۶ میلیون ۱۶۹ هزار و ۳۵۱ بشکه میعانات گازی در این مجموعه در سه ماه نخست امسال خبر داد. 

به گزارش شانا، محمدشفیع مؤذنی در این باره گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ شبکه‌ گاز کشور است که با بهره‌برداری از ۱۲ پالایشگاه و یک پالایشگاه در حال راه‌اندازی، بیش از ۷۵ درصد گاز کشور را تولید می‌کند.

>>> بیشتر بخوانید؛

تولید و صادرات محصولات جانبی پالایشگاه‌های پارس جنوبی افزایش می‌یابد

وی افزود: با انجام اقدام‌های شاخص و نوآورانه، با تکیه بر توان و دانش بومی و حمایت از سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، در سه ماه نخست امسال بیش از ۶ میلیون ۱۶۹ هزار و ۳۵۱ بشکه میعانات گازی در فازهای چهارم و پنجم پارس جنوبی تولید شده است.  

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تولید دیگر محصولات این پالایشگاه در این بازه زمانی، بیان کرد: در این مدت ۵۶۶ تن اتان و ۲۷ هزار و ۲۲۶ تن پروپان نیز تولید شده است.

مؤذنی تصریح کرد: مشارکت در فعالیت‌های محیط زیستی استان بوشهر و دریافت لوح سپاس از مدیرکل محیط زیست استان بوشهر، دریافت لوح سپاس از مؤسسه خیریه هستمت برای مشارکت در اهداف انسان‌دوستانه به‌دلیل مدیریت هدفمند پسماند از دیگر اقدام‌های شاخص این پالایشگاه در این بازه زمانی است.

وی ادامه داد: حفر نخستین چاه گمانه پایش آب‌های زیرزمینی و آلودگی خاک در سطح مجتمع، بازیافت جاذب‌های جامد مولکولی، مدیریت پسماندهای خطرناک لجن هیدروکربنی و امحای آن و  بهبود ۱۰ درصدی COD نسبت به شاخص تجمعی پارسال از دیگر اقدام‌های شاخص پالایشگاه پنجم در سه ماه نخست امسال است.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی به تولید محصولات دیگر این پالایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۱  هزار و ۹۸۶ تن بوتان، ۷۲۵ هزار و ۸۰۶ تن میعانات گازی و ۱۱ هزار و ۳۴۲ تن گوگرد دانه‌بندی‌شده نیز در این مدت تولید شده است.

کد خبر 459223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =