عرضه گاز گازپروم روسیه به انی ایتالیا کاهش می‌یابد

شرکت انرژی انی ایتالیا از کاهش حجم گاز دریافتی این شرکت از سوی گازپروم روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت انرژی انی ایتالیا اعلام کرد حجم گاز دریافتی از شرکت دولتی گازپروم روسیه روز دوشنبه (۲۰ تیرماه) در مقایسه با چند روز اخیر، یک‌سوم کاهش می‌یابد.

با آغاز عملیات تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده خط لوله نورد استریم یک (خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان) و توقف جریان گاز، نگرانی‌هایی درباره عرضه گاز این کشور به اروپا در صورت تداوم توقف جریان ایجاد شده است.

شرکت انی با انتشار یادداشتی در وب‌سایت خود بدون اشاره به‌دلیل کاهش عرضه گاز، اعلام کرد گازپروم روز دوشنبه حدود ۲۱ میلیون مترمکعب گاز عرضه خواهد کرد، در حالی که انی در چند روز گذشته روزانه حدود ۳۲ میلیون مترمکعب گاز دریافت کرده است.

پس از آغاز درگیری‌های روسیه و اوکراین در ماه فوریه، ایتالیا در تلاش است وابستگی خود را به گاز روسیه کاهش و ذخیره‌سازی به‌موقعی برای فصل زمستان انجام دهد.

روبرتو چینگولانی، وزیر محیط زیست ایتالیا، روز دوشنبه در کنفرانسی اعلام کرد: ما به‌طور حتم باید در ماه‌های پایانی سال به سطح ذخیره‌سازی ۹۰ درصد برسیم.

وی افزود: شمار عرضه‌کنندگان جدید در دو سال آینده افزایش خواهد یافت و این امکان را به ما می‌دهد تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی به عرضه‌کنندگان روس وابسته نباشیم اما زمستان ۲۰۲۲ کمی حساس‌تر خواهد بود.

استفانو ونیر، مدیر شرکت اسنام، مجری شبکه گاز، در این کنفرانس اعلام کرد هم‌اکنون ایتالیا حدود ۶۴ درصد از ظرفیت ذخیره‌سازی گاز خود را تکمیل کرده است.

یک منبع آگاه نیز اعلام کرد که هم‌اکنون دولت نیازی به اجرای برنامه اضطراری گاز خود ندارد، زیرا این کشور تلاش می‌کند با کاهش عرضه روسیه و افزایش هزینه‌های انرژی کنار بیاید.

کد خبر 459226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =