هدایت نقدینگی به‌ سوی صنعت نفت نویدبخش اشتغال‌زایی و رونق تولید است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه هدایت نقدینگی‌ها به‌ سوی صنعت نفت و گاز نویدبخش اشتغال‌زایی و رونق تولید است، گفت: بی‌شک توسعه میدان‌های مشترک با استفاده از سرمایه‌گذاری داخلی از شاخص‌های مهم اتکا به توان داخل است.

سیدموسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، نگهداشت میدان‌های کنونی و توسعه دیگر میدان‌های مشترک را ضروری دانست و گفت: باید درآمد حاصل از تولید نفت را صرف توسعه میدان‌ها و سرمایه‌گذاری در میدان‌های جدید کرد تا آینده کشور تضمین شود. در واقع تولید و فروش صرف، سبب عقب‌ ماندن ما در توسعه میدان‌های مشترک می‌شود و اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری نشود سال‌های ‌آینده این مقدار تولید را نیز نخواهیم داشت.

وی افزود: باید همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی در صنعت نفت برای توسعه پروژه‌های صنعت نفت در بخش بالادست و پایین‌دست، بر اساس مشارکت‌های مرسوم توسعه یابد. این مهم با تصمیم‌های مبتنی بر شتاب‌دهی به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام میدان‌های مشترک نفت و گاز و امضای قراردادهای جدید مربوط به توسعه و تولید از میدان‌های مشترک همراه است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به امضای تفاهم‌نامه توسعه میدان نفتی مشترک آزادگان با بانک‌ها و شرکت‌های داخلی اشاره و تصریح کرد: این اقدام یکی از شاخص‌های مهم اتکا به توان داخلی و استفاده از سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور است، بی‌شک هدایت نقدینگی‌ها به‌سوی صنعت نفت و گاز نویدبخش اشتغال‌زایی و رونق تولید است.

موسوی به موضوع دیپلماسی انرژی نیز اشاره و اظهار کرد: به‌یقین احیای دیپلماسی انرژی در شرایط اقتصادی کنونی کشور ضروری است. اگر این موضوع فعال شود راهکارهای بسیاری برای فروش نفت و فرآورده‌های نفتی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: سوآپ گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان نمونه کوچک خوبی برای احیای مراودات اقتصادی کشور در حوزه انرژی با کشورهای همسایه است، قرارداد سوآپ گاز سبب شده است روابط ایران با ترکمنستان و آذربایجان ترمیم شود و البته نشان از نگاه مترقی دولت سیزدهم دارد زیرا می‌خواهد با همسایگان خود ارتباط اقتصادی داشته باشد.

کد خبر 459355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =