تحقق کامل برنامه‌های تولید و فروش مبین انرژی خلیج فارس

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس از تحقق صددرصدی برنامه تولید و فروش محصولات این شرکت در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مهدی فرزانه امروز (یکشنبه، ۲۶ تیرماه) در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت مبین انرژی خلیج فارس برای سال مالی ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه توسعه پایدار و سودآوری را در چشم‌انداز این شرکت مدنظر داریم، اظهار کرد: ارزش شرکت مبین انرژی خلیج فارس در بازار سرمایه اکنون ۶۷۰ هزار میلیارد ریال است.

وی پارسال را سالی پربار از نظر مقدار تولید، پایداری تولید و برآورده کردن تعهدهای مبین انرژی خلیج فارس به شرکت‌های پایین‌دستی دانست و افزود: بیشتر برنامه تولید محصولات و فروش شرکت در سال ۱۴۰۰ در مرز صددرصد محقق شده است.

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس ادامه داد: افزون بر این، بعضی از محصولات این شرکت مانند آب شیرین، بخار، نیتروژن و هوای ابزار دقیق به‌ترتیب ۵ درصد، ۱۶ درصد، ۳ درصد و ۱۱ درصد بیشتر از برنامه سال در این شرکت تولید شده‌اند، ضمن اینکه رکورد مقدار تولید بخار، آب شیرین و آب تغذیه بخار از زمان تأسیس این شرکت تاکنون، پارسال ثبت شده است.

به گفته فرزانه، تنها اکسیژن کمتر از برنامه تولید شد که مشکل عمده آن به خود مشکلات واحدهای مصرف‌کننده عمده اکسیژن به‌دلیل شرایط فنی بازمی‌گشت و مشکلی از سوی شرکت مبین انرژی خلیج فارس برای تولید وجود نداشت.

وی موفقیت نسبی در اصلاح فرمول قیمت‌گذاری و دریافت نرخ‌نامه جدید، موفقیت در اخذ معافیت مالیاتی از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۷ (معافیت از ۲۲.۵ درصد سود)، تأمین مالی کامل طرح آپادانا، پشتیبانی از ساخت داخل و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، دریافت گواهی عدم آلایندگی از سازمان محیط زیست، اتمام موفقیت‌آمیز بخش مکانیکال احداث آب‌شیرین‌کن جدید به روش RO و تحقق سود خالص شرکت مبین انرژی خلیج فارس بر اساس قیمت‌های تازه را از دستاوردهای این شرکت در سال ۱۴۰۰ دانست.

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس با بیان اینکه سود این شرکت بر اساس برنامه در سال ۱۴۰۰ محقق شده است، اظهار کرد: سود واقعی حسابرسی‌شده سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد  تومان است.

فرزانه در ادامه با اشاره به خرید طرح پتروشیمی آپادانا از سوی شرکت مبین انرژی خلیج فارس در سال ۹۸ گفت: سرمایه مورد نیاز برای تکمیل این طرح ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که تا پایان ۱۴۰۰ حدود ۷ هزار میلیارد تومان از این مقدار هزینه شد و بر اساس برنامه اواخر سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره برنامه‌های شرکت مبین انرژی خلیج فارس گفت: سرمایه‌گذاری برای توسعه نیروگاه و پایداری شبکه برق با برآورد هزینه تقریبی ۱۰۰ میلیون یورو، آغاز فاز دوم عملیات اجرایی تعویض لوله‌های GRP شرکت‌های آریاساسول و پارس و رفع این گلوگاه و برنامه‌ریزی برای تعمیرات اساسی واحد آبگیر در دستور کار این شرکت هستند.

سمانه بیدمشک

کد خبر 459522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =