الگوی توسعه متوازن  و پایدار صنعت پتروشیمی در مکران اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با هماهنگی وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت توسعه‌دهنده منطقه مکران، الگوی درستی از توسعه متوازن صنعت پتروشیمی در این منطقه تعریف و اجرا می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی امروز یکشنبه (۲۶ تیرماه) در نشست هماهنگی توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه مکران در جریان وضع ساخت طرح‌های پتروشیمی در این منطقه قرار گرفت و بر پیاده‌سازی الگوی درست توسعه متوازن در مکران تأکید کرد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به توسعه صنعت در سواحل مکران، این منطقه را بسیار مهم و راهبردی در صنعت پتروشیمی برشمرد و اظهار کرد: توسعه صنعت پتروشیمی در این منطقه باید با هماهنگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان متولی توسعه صنعت پتروشیمی انجام شود و ضرورت دارد الگوی درستی از توسعه متوازن و پایدار در این منطقه اجرا شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه توسعه زنجیره ارزش با هدف کاهش خام‌فروشی بیشتر در بخش طرح‌های بالادستی تعریف شده است، گفت: الگوی توسعه زنجیره ارزش بالادست و پایین‌دست صنعت پتروشیمی در منطقه مکران باید از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نظارت و پایش شود.

شاهمیرزایی با تأکید بر اینکه خوراک مورد نیاز شرکت‌های پتروشیمی این منطقه با همکاری شرکت ملی گاز ایران تأمین خواهد شد، افزود: توسعه زیرساخت‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری جدی است و در این مسیر باید با هموار کردن و رفع موانع موجود، ظرفیت‌های پایدار برای حضور در بازارهای صادراتی نیز ایجاد شود.

وی به ظرفیت‌های موجود صادراتی در میان همسایگان شرق کشور اشاره کرد و گفت: بازارهای کشورهای پاکستان و افغانستان می‌تواند مقاصد خوبی برای صنایع پتروشیمی منطقه مکران باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: توجه به مسئولیت اجتماعی، پدافند غیرعامل و استفاده از نیروهای بومی آموزش‌دیده باید از سوی شرکت‌های فعال در مکران مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست که با حضور مدیرعامل شرکت پتروشیمی توسعه نگین مکران، نمایندگان معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت، شرکت ملی گاز ایران، هلدینگ شستان و مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، الگوی توسعه، راهکارها و موانع توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه مکران با تأکید بر هماهنگی و نظارت شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان متولی توسعه صنعت پتروشیمی در کشور، بررسی شد.

کد خبر 459523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =