فصل جدیدی از مناسبات ایران و روسیه در حوزه انرژی آغاز شده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بدون‌شک امضای تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه در صنعت نفت، آغاز فصل جدیدی از مناسبات دو کشور در حوزه انرژی خواهد بود.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به امضای تفاهم‌نامه همکاری راهبردی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه به ارزش ۴۰ میلیارد دلار اشاره کرد و گفت: بدون‌شک این تفاهم‌نامه به توسعه روابط اقتصادی دو کشور کمک می‌کند، همچنین سبب رونق و توسعه صنعت نفت ایران در بسیاری از ابعاد به‌ویژه میدان‌های مشترک خواهد شد.

وی افزود: ایران و روسیه دو کشوری هستند که از سوی کشورهای غربی با تحریم‌های اقتصادی مواجه شده‌اند، از این رو همکاری‌های دو کشور در حوزه نفت و گاز می‌تواند بازی غرب را در حوزه انرژی بر هم بزند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بدون‌شک امضای تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه در صنعت نفت، آغاز فصل جدیدی از مناسبات دو کشور در حوزه انرژی خواهد بود که امیدواریم این تفاهم‌نامه‌ها هرچه سریع‌تر اجرایی شوند تا شاهد تأثیرات مثبت آن بر صنعت نفت و گاز کشورمان باشیم.

شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه دیروز (سه‌شنبه، ۲۸ تیرماه) تفاهم‌نامه‌ای به ارزش حدود ۴۰ میلیارد دلار در زمینه توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، فشارافزایی میدان پارس جنوبی، توسعه ۶ میدان نفتی، سوآپ گاز و فرآورده، تکمیل طرح‌های ال‌ان‌جی، احداث خطوط لوله صادرات گاز و دیگر همکاری‌های علمی و فناورانه امضا کردند. هم‌اکنون نیز ۴ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های مختلف روسی برای سرمایه‌گذاری در حال اجرا است.   

داود رمضانی

کد خبر 459615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =