تولید روزانه حدود ۱۵۰۰ تن گوگرد در پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با تأکید بر هموار کردن ورود سرمایه‌گذاران به بازار گوگرد خانگیران با رویکرد جلوگیری از خام‌فروشی گوگرد، از تولید روزانه حدود ۱۵۰۰ تن گوگرد در این مجموعه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، یحیی فیضی با بیان این مطلب گفت: هموار کردن ورود سرمایه‌گذاران به بازار گوگرد خانگیران با رویکرد جلوگیری از خام‌فروشی گوگرد و تبدیل این محصول به ارزش افزوده بالاتر، از اقدام‌های مهم پالایشگاه برای عمل به منویات رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی است.

وی افزود: پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در کنار رسالت اصلی خود مبنی بر تولید و تأمین گاز، محصولات جانبی مانند گوگرد تولید می‌کند که خوشبختانه کود گوگرد بنتونیتی آن در عرصه کشاورزی مورد استقبال بسیار خوب کشاورزان قرار گرفته است. از سوی دیگر، با راه‌اندازی مجتمع گوگردی شهید سلیمانی در منطقه عملیاتی خانگیران، شاهد ورود خیل عظیم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه هستیم.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تصریح کرد: چند شرکت خصوصی با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد ریالی و 2 میلیون یورویی با دریافت گوگرد مذاب، محصولاتی مانند گوگرد گرانول، گوگرد پاستیل، بنتونیت گرانول و بنتونیت پاستیل تولید می‌کنند که این مهم سبب اشتغال‌زایی برای ۱۵۰ نفر شده است.

فیضی در ادامه از اجرای هشت طرح بزرگ در این مجتمع در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: احداث فاز دوم ذخیره‌سازی شوریجه با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰۰ میلیون یورو توسط شرکت مپنا، احداث و بهره‌برداری از پروژه تغلیظ گاز اسیدی با ۴۰۰ میلیارد ریال برای استمرار تولید و حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی و سودآوری سالانه ۱۴۵۰ میلیارد ریال، تعمیر اساسی توربین‌های گازی با اعتبار ۱۱۰۰ میلیاردی ریال از مهم‌ترین طرح‌های پالایشگاه در سال جاری است.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی واحدهای عملیاتی در این پالایشگاه در حال اجراست، بیان کرد: این پروژه با هدف حفظ پایداری تولید گاز طبیعی در روزهای سرد و فصل زمستان از ابتدای امسال آغاز شده و تا مهرماه ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد اظهار کرد: استفاده از نیروهای محلی در انجام پروژه‌ها و اشتغال‌زایی برای جوانان منطقه، از مهم‌ترین رویکردها در تعمیرات اساسی پالایشگاه است.

فیضی در پایان با اشاره به ثبت ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت کارکرد بدون حادثه در پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد یادآور شد: انجام فعالیت‌های عملیاتی و تعمیراتی با رعایت نکات و دستورعمل‌های ایمنی از مهم‌ترین اولویت‌های این پالایشگاه است.

کد خبر 459622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =