رویکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اشتغال با تمرکز بر دانش‌بنیان‌هاست

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: رویکرد این شرکت و وزارت نفت توسعه اشتغال با تمرکز بر شرکت‌های دانش‌بنیان‌ است.

به گزارش خبرنگار شانا، جلیل سالاری امروز (چهارشنبه، ۲۹ تیرماه) در آیین امضای پنج تفاهم‌نامه میان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: در گذشته بسیار کم به سمت تولید دانش حرکت کردیم، اما امروز رویکرد شرکت ملی پالاش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و وزارت نفت توسعه اشتغال با تمرکز بر شرکت‌های دانش‌بنیان‌ است.

وی با بیان اینکه شورای پژوهش در شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی تشکیل شده است، افزود: تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در آن شورا انجام می‌شود تا هم توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و هم توسعه مهارت‌ها ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: باید بوروکراسی‌ها حذف شوند تا این موضوع برای شرکت‌های دانش‌بنیان دلگرمی ایجاد کند، همچنین انتظار این است این تفاهم‌نامه‌ها به‌سرعت از مرحله آزمایشی خارج و عملیاتی شوند.

سالاری اظهار کرد: در بند ۱۷ برنامه ششم توسعه نیز به تأسیس و تقویت شرکت‌های دانش بنیان تأکید شده است، از این رو اولویت‌بندی انجام شده است که یکی از این مباحث توجه به ساخت بار اول بوده است. هرچند در ساخت بار اول ریسک وجود دارد که باید پذیرفته شود.

وی به موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی اشاره و عنوان کرد: با توجه به تراز مصرف انرژی باید اقدام‌های لازم در این خصوص انجام شود. همچنین موضوع بعدی تکمیل زنجیره ارزش است که پیوست دانش فنی باید به پروژه‌ها اضافه شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: با یکی از مجموعه‌های دانش‌بنیان قراردادی امضا کرده‌ایم که حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نیروی دانشگاهی دانش‌بنیان در آن جذب می‌شوند که به‌زودی نیز از آن رونمایی خواهیم کرد.

آیین انعقاد امضای تفاهم‌نامه میان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با شرکت‌های دانش‌بنیان امروز (چهارشنبه، ۲۹ تیرماه) بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و پنج شرکت دانش‌بنیان ریزسازگان تکین، ایده کاوان صنعت پردیس، پرتومبدا پرگاس (PMP)، یاور همگامان یزد و دانشگاه صنعتی شریف به‌ترتیب درباره هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی، روباتیک و ساخت روبات‌های آتش‌نشان، تجهیزات سامانه هوشمند سوخت، تولید برج‌های نور و پروژکتورهای فوق کم‌مصرف و دیگر تجهیزات سامانه هوشمند سوخت امضا شد.

کد خبر 459645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =