وزارتخانه‌های نفت و آموزش و پرورش تفاهم‌نامه امضا کردند

وزیران نفت و آموزش و پرورش در راستای «همکاری در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف ایمن و بهینه گازطبیعی» تفاهم‌نامه‌ امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، جواد اوجی، وزیر نفت و یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش با امضای تفاهم‌نامه‌ای بر «اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی از طریق ظرفیت‌های فرهنگی و برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی» تأکید کردند.

این تفاهم‌نامه به‌منظور مسئولیت اجتماعی شرکت ملی گاز ایران و نقش محوری وزارت آموزش و پرورش در تربیت و آموزش آینده‌سازان کشور به‌منظور صیانت از منابع ملی، کمک به توسعه پایدار، حفظ محیط‌ زیست، ارزآوری از طریق صادرات، کمک به اقتصاد خانواده و استمرار طرح‌های توسعه‌ای گازرسانی به مناطق باقیمانده یا محروم صورت گرفته است.

با توجه به بهره‌مندی بیش از ۹۵ درصد جمعیت کشور از نعمت گاز طبیعی، برخی محورهای تفاهم‌نامه مذکور شامل اجرای پویش فرهنگی کشوری ۱۸۲۱، تولید و انتشار برنامه‌های فرهنگی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در شبکه شاد، اجرای طرح همیار گاز با همکاری دانش‌آموزان پایه ششم در سراسر کشور، اختصاص بخشی از «جشنواره فرهنگی هنری فردا» به موضوع فرهنگ‌سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی از طریق انتشار تولیدات فرهنگی شرکت ملی گاز ایران است.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری در زمینه تولید محتوای آموزشی و فرهنگی متناسب با اهداف و برنامه‌های مورد نظر مطابق با ظرفیت‌های تعریف شده و تأمین مربی برای برگزاری دوره‌های آموزشی فوق، ویژه همیاران گاز از جمله مسئولیت‌های وزارت نفت در این تفاهم‌نامه است.

بنا بر این گزارش، وزارت آموزش و پرورش نیز متعهد شده ضمن مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی ویژه همیاران گاز، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های توافق شده را مطابق با برنامه زمان‌بندی، در دستور کار قرار دهد.

شایان ذکر است، به‌منظور اجرای هرچه بهتر مفاد این تفاهم‌نامه، مقرر شد کمیته منتخب طرفین که اعضای آن از سوی دو وزارتخانه مذکور معرفی می‌شوند، مسئولیت اجرای این تفاهم‌نامه را به‌عهده داشته باشد.

کد خبر 459656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =