برنامه دولت سیزدهم برای یکسان‌سازی حقوق کارکنان صنعت گاز

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به تنوع قراردادی نیروها با کار مشابه و پرداختی‌های متفاوت به‌عنوان یکی از مشکلات منابع انسانی، بر لزوم بازنگری و اصلاح فرآیندهای نیروی انسانی در این شرکت و در بخش‌های مختلف به‌منظور تسهیل خدمات تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی در نشست هم‌اندیشی رؤسای منابع انسانی شرکت انتقال گاز ایران گفت: فرآیندهای سرمایه انسانی در بخش‌های مختلف امور کارکنان، خدمات اجتماعی و رفاهی، امور ایثارگران، مددکاری و روابط صنعتی، تأمین نیرو و آموزش، باید بازنگری شود تا شاهد تسهیل در فعالیت‌های منابع انسانی باشیم.

وی در این نشست که با حضور سرپرست مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، افزود: تصور بر این بود با روزآمد شدن و توسعه فناوری در قرن جدید، نیاز به نیروی انسانی کمتر باشد، اما با پیشرفت فناوری‌ها نیاز به نیروهای فنی و ماهر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به تغییر روند جذب نیروی انسانی اظهار کرد: چالش اصلی منابع انسانی شرکت انتقال گاز ایران درخواست انتقالی بسیاری از کارکنان و نخبگان شاغل در تأسیسات تقویت فشار گاز و مراکز بهره‌برداری است که متأسفانه پس از جذب، برنامه‌ای برای نگهداشت این نیروها اندیشیده نشده است، بنابراین درصدد راهکار مناسب برای ادامه فعالیت این بخش از کارکنان و جذب و فعالیت نیروهای تازه استخدام هستیم.

حسینی ادامه داد: تنوع قراردادی نیروها با کار مشابه و پرداختی‌های متفاوت از دیگر مشکلات منابع انسانی است که دولت سیزدهم رویه‌ای را برای یکسان‌سازی حقوق آغاز کرده است تا حداقل تنوع قراردادی را در سازمان داشته باشیم.

وی با انتقاد از پرداخت حقوق بر مبنای سابقه کاری گفت: باید قسمتی از حقوق و مزایا بر اساس عملکرد و پایش فعالیت‌ها باشد تا ضمن افزایش بهره‌وری در سیستم، شاهد بالا رفتن انگیزه کاری در کارکنان باشیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران به توسعه و گسترش این شرکت به بیش از ۳۸ هزار کیلومتر خطوط لوله، ۸۸ تأسیسات تقویت فشار گاز و نزدیک به ۱۰ هزار نفر نیروی انسانی، اشاره و تأکید کرد: انتظار می‌رود با روند توسعه این شرکت و دارا بودن ۷۰ درصد از دارایی‌هایی فیزیکی شرکت ملی گاز ایران، چارت سازمانی نیروی انسانی نیز نسبت به ۱۰ سال گذشته افزایش یابد.

حسینی در پایان ضمن قدردانی از مجموعه نیروی انسانی ستاد و مناطق عملیاتی، به برخی مشکلات و چالش‌های اجتماعی، رفاهی و سهمیه‌بندی‌ها اشاره کرد و خواستار تفویض اختیار بعضی خدمات منابع انسانی به شرکت انتقال گاز ایران شد تا کارکنان این شرکت به خدمات دسترسی آسان داشته باشند.

کد خبر 459853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =