نقش سازنده توان و دانش بومی در تولید پایدار گاز

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بر نقش سازنده کارگاه مرکزی این مجموعه در تولید پایدار گاز تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد باهوش در این باره گفت: کارگاه مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی همسو با تقویت ساخت داخل و استفاده از توان و ظرفیت‌های تخصصی، دانش بومی و اقدام‌های علمی و فنی نوآورانه کارکنان و متخصصان جوان، توانسته دستاوردهای مهمی در حوزه فعالیت‌های پشتیبانی ساخت قطعات و تجهیزات، تعمیرات، اعزام تیم‌های تخصصی به پالایشگاه‌های مجتمع، ارسال به‌موقع ابزارآلات و پشتیبانی از عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها را در کارنامه‌ خود ثبت کند.

>>> بیشتر بخوانید؛

تولید و صادرات محصولات جانبی پالایشگاه‌های پارس جنوبی افزایش می‌یابد

تعمیرات اساسی، تجهیزات ایرانی و تولید پایدار در پالایشگاه یازدهم پارس جنوبی

وی افزود: پارسال ۱۱۴۱ دستور کار به کارگاه مرکزی ارجاع شد که در مجموع، ۱۴۶ هزار و ۶۱۵ نفرساعت کارکرد برای انجام این کارها، صرف شده است.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی مهم‌ترین تجهیزات تعمیرشده در کارگاه مرکزی (خارج از فهرست تعمیرات اساسی) با توجه به شرایط حاکم و نبود قطعات یدکی و نقش مستقیم آنها در تولید پالایشگاه‌ها را شامل تعمیر ۶ دستگاه دمنده واحد گوگرد پالایشگاه‌های ششم، هفتم و هشتم اعلام کرد و ادامه داد: تعمیر و بازسازی پمپ‌های آبگیر پالایشگاه اول، نوسازی پمپ آمین و پمپ تغذیه بویلر پالایشگاه‌های پنجم و دوازدهم، عملیات ساخت قطعات و نوسازی پمپ‌های برخی واحدهای پالایشگاه ششم، عملیات ساخت قطعات و نوسازی ۶ عدد کمپرسور پالایشگاه‌های اول و ششم و... از دیگر تجهیزات تعمیرشده با این شرایط و در این بازه زمانی بوده‌ است.

باهوش تأکید کرد: تجهیزات تعمیرشده نقش کلیدی در تولید حداکثری پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی دارند و همه این عملیات با تلاش بی‌وقفه و نظارت همه‌جانبه همکاران از ابتدای سال ۱۴۰۰ بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای پایان یافته است.

انجام بیش از ۱۶ هزار مورد بازرسی فنی

وی در ادامه با بیان اینکه جایگاه ارزشمند مجتمع گاز پارس جنوبی به‌عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده گاز مورد نیاز کشور نیاز به پیاده‌سازی مقررات خاص و ویژه در حوزه بازرسی فنی دارد و تقویت، ارتقا و روزآمد کردن بازرسی فنی مجتمع اقدامی حیاتی است، تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ با تکیه بر توان و دانش متخصصان و کارکنان بازرسی فنی در سطح پالایشگاه‌های مجتمع، بیش از ۱۶۳۵۰ مورد بازرسی به ثبت رسید که این مهم نشانه عزم راسخ کارکنان این واحد در پیشبرد اهداف مجتمع است.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: بازرسی از تجهیزات ثابت فرآیندی، ادوات بالابری و پایپینگ از مهم‌ترین موارد در حوزه بازرسی در سال گذشته است.

باهوش در ادامه افزود: بازرسی غیرمخرب پیشرفته از ۲۲۰ کیلومتر خطوط تأسیسات مشترک و بازرسی کنترل کیفی ۹۰۰ هزار قلم کالای مختلف از دیگر دستاوردهای مهم حوزه بازرسی فنی در سال قبل بوده است.

باهوش با بیان اینکه آموزش کارکنان در اولویت نخست مجتمع گاز پارس جنوبی است، گفت: توسعه دانش و مهارت کارکنان به‌منظور تربیت کارکنان مجتمع به کارکنانی با توانایی بین‌المللی، تربیت کارکنان مستعد و دارای زمینه مناسب به مدیران خلاق و برجسته برای صدور مدیران پالایشی صنعت نفت و الگو شدن آموزش گاز پارس جنوبی در سطح کشور، از برنامه‌های مهم در حوزه آموزش مجتمع است.

به گفته وی، بر این مبنا پارسال ۳۰۰ هزار و ۷۳۸ نفرساعت آموزش در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی انجام شده است.

نسترن مجیدپور

کد خبر 459876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =