پالایش گاز یادآوران خلیج فارس تا پایان امسال در مدار تولید قرار می‌گیرد

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از افتتاح شرکت پالایش گاز یادآوران در ۳۰ آذرماه امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالعلی علی‌عسکری در سفر یک روزه به جفیر هویزه و بازدید از مجتمع کارخانه گاز و گاز مایع یادآوران خلیج فارس، ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران، مهندسان و متخصصان و کارگران گفت: مهندسان صنعت نفت و گاز و پتروشیمی پس از موفقیت در پروژه بیدبلند خلیج فارس، در این مجتمع کاری جهادی می‌کنند،‌ از این رو این کارخانه را می‌توان یک پروژه بزرگ ملی دانست.

وی، شرکت پالایش گاز یادآوران خلیج فارس را از بهترین طرح‌های انقلاب اسلامی خواند و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جمع‌آوری گازهای مشعل اظهار کرد: این طرح دارای چند مزیت برای کشور است، نخست جمع‌آوری گازهای مشعل است که کمک بسزایی به محیط زیست خواهد داشت، دوم خوراک راهبردی برای صنعت پتروشیمی کشور خواهد بود و از همه مهم‌تر این طرح، جمع‌آوری سرمایه ملی است و از خام‌سوزی جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: محصول نهایی این مجتمع در فاز نخست برای مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام خواهد بود و قرار است روزانه ۲۰ هزار بشکه میعانات به ارزش یک میلیون دلار به آن مجتمع ارسال شود.

علی‌عسکری افزود: در صورت پایان این پروژه و استفاده ۱۰۰ درصدی از مجتمع، از ۱۰ میلیون تن گاز مایع دریافتی حدود ۷.۵ میلیون تن گاز متان به شبکه سراسری گازرسانی کشور تزریق می‌شود و مابقی آن به‌صورت خوراک برای مجتمع‌های پتروشیمی بندرامام ارسال می‌شود.

وی همچنین فعالیت ۳ هزار نیروی انسانی جوان متعهد و متخصص از آغاز این پروژه را یک افتخار عنوان کرد و در پایان ضمن قدردانی از همه عوامل این پروژه که شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند، زمان افتتاح ابتدایی طرح را سی‌ام آذرماه امسال اعلام کرد.

کد خبر 460016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =