آمادگی وزارت نفت در تأمین خوراک برای استقرار صنایع پایین‌دست در لامرد و مُهر

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت از آمادگی وزارت نفت در تأمین خوراک برای استقرار صنایع پایین‌دست نفت و گاز در لامرد و مُهر خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، هوشنگ فلاحتیان عصر پنجشنبه (ششم مردادماه) در سفری یک روزه از صنایع شهرستان‌های لامرد و مُهر در حوزه بالادستی و پایین‌دستی بازدید و در نشست جمع‌بندی این سفر بر موضوع انتقال آب دریا به فارس تأکید کرد و گفت: ارزش انتقال آب دریا در آینده نمایان خواهد شد که چه خدمت بزرگی صورت گرفته است و آیندگان درک خواهند کرد. اگر بناست این منطقه توسعه یابد نیاز مبرم به انتقال آب دریا به لامرد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هنر مدیریت این است که بتواند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را به صحنه بیاورد، افزود: صنایع آلومینیوم لامرد افتخار ملی است و این ظرفیت را داراست که زنجیره آلومینیوم و صنایع پایین‌دست آن در اینجا تأسیس شود.

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت با اشاره به ظرفیت‌های بالادستی نفت و گاز در این منطقه ادامه داد: هرجا نگاه کنیم محصولات و مشتقات گازی وجود دارد و وزارت نفت آمادگی این را دارد که خوراک و خط انتقال آن را اجرایی کند، به شرطی که سرمایه‌گذار بخواهد در این زمینه سرمایه‌گذاری کند. این امر نیازمند شناسایی بسته‌های سرمایه‌گذاری جذاب مبتنی بر خوراک در دسترس است که یکی از ضروریات است.

وجود ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری در لامرد و مهر

سیدموسی موسوی، نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلام نیز در این نشست با بیان اینکه اکثر ظرفیت‌های این مناطق که قابلیت‌های بالایی دارند به چشم نیامده و مغفول مانده‌اند، اظهار کرد:  بنا به اظهارات معاون اول رئیس جمهوری، دولت به این جمع‌بندی رسیده و مصمم است لامرد و مهر مانند جاسک و چابهار از ظرفیت سرمایه‌گذاری بالایی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: منطقه عسلویه از نظر سرمایه‌گذاری صنایع بالادستی و پایین‌دستی تکمیل شده و دولت نیز به دنبال تکمیل و توسعه فازهای موجود رفته و انتظار ما این است که این نگاه به منطقه لامرد و مهر نیز همان‌گونه باشد.

نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با مساعدت مجموعه نفت و دولت، این مهم محقق خواهد شد و بدون شک این موضوع به نفع کشور هم خواهد بود، افزود: لامرد و مهر ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد صنایع متعدد را داراست و حوزه گازی پارسیان هم‌اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین حوزه گازی شیرین در حال بهره‌برداری است و میدان‌های مختلف هما، شانول، وراوی و تابناک بهترین منابع گازی هستند.

وی گفت: طرح فشارافزایی میدان‌های گازی وراوی و هما و تابناک مشکل افت فشار گاز ورودی پالایشگاه پارسیان را جبران خواهد کرد و در کنار آن، طرح توسعه میدان‌های پازن و ارم نیز امیدواریم هرچه سریع‌تر نهایی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خواستار تأمین خوراک پتروشیمی‌ها و صنایع در این منطقه شد و اعلام کرد: ما ۵ میلیون مترمکعب گاز داریم که فقط نیاز منطقه ویژه اقتصادی و آلومینیوم را تأمین می‌کند، اما با عنوان خوراک در اختیار ما قرار ندارد که به سایر صنایع واگذار شود.

کد خبر 460018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =