۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
  • کد خبر: 460099
اوپک‌پلاس آمریکا را ناامید کرد

امیدهای آمریکا به افزایش عرضه نفت در بازارهای جهانی با هدف کاهش هزینه‌های سوخت با کاهش روزانه حدود ۳ میلیون بشکه‌ای اعضای ائتلاف اوپ‌پلاس از بین رفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) به‌دنبال تحریم بعضی از اعضا و اثر منفی افت سرمایه‌گذاری‌ها بر کاهش توانایی مقابله آنها با کمبود عرضه نفت در بازارها جهانی، در ماه ژوئن روزانه حدود ۳ میلیون بشکه کمتر از سهمیه‌های تعیین شده تولید کرد.

این شرایط دولت جو بایدن در ایالات متحده آمریکا را که امیدوار بود اعضای اوپک‌پلاس بتوانند تولید خود را برای جبران اختلال‌ ناشی از کاهش عرضه روسیه و مقابله با افزایش هزینه‌های فزاینده سوخت و تورم گسترده افزایش دهند، ناامید کرد.

خبرگزاری اینترفکس روسیه به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد که رقم پایبندی اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس به سهمیه‌های تولید به‌دلیل ناتوانی در تحقق سهمیه‌های تعیین شده در ژوئن به ۳۲۰ درصد رسید، در حالی که این رقم در ماه مه ۲۵۶ درصد در ماه آوریل ۲۲۰ درصد بود.

ائتلاف اوپک‌پلاس همچنین اعلام کرد که اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس در ماه گذشته میلادی دو میلیون و ۸۴۰ هزار بشکه از مقدار برنامه‌ریزی شده کمتر نفت تولید کرده‌اند.

بیشتر تولیدکنندگان اوپک‌پلاس به‌دلیل کاهش قیمت در سال‌های اخیر و فشارها روی سرمایه‌گذاران برای کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی و یافتن انرژی‌های جایگزین، از ارقام پایین سرمایه‌گذاری در بخش‌های ایجاد ظرفیت‌های تازه تولید رنج می‌برند.

هشت منبع اعلام کردند که اوپک‌پلاس با وجود درخواست‌های واشینگتن برای عرضه بیشتر، در نشست هفته آینده، تولید نفت خود را برای ماه سپتامبر بدون تغییر نگاه می‌دارد، هرچند که به گفته آنها احتمال می‌رود افزایش میانگین ​​تولید نیز به بحث و بررسی گذاشته شود.

کد خبر 460099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =