۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
  • کد خبر: 460295
سی‌ویکمین نشست اوپک پلاس دقایقی پیش آغاز شد

سی‌ویکمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس امروز (چهارشنبه، ۱۲ مردادماه) در حالی گردهم آمدند که روی کاغذ توافق اوپک‌پلاس و افزایش عرضه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای تولید به پایان خط رسیده، اما همه این مقدار وارد بازار نشده است.

منابع آگاه مقدار تعهد اوپک‌پلاس در ماه ژوئن را ۳۲۰ درصد اعلام کرده‌، به این معنا که این ائتلاف حدود ۳ میلیون بشکه در روز کمتر از سهمیه‌های تعیین‌شده در ماه ژوئن تولید کرده است.

کمیته فنی اوپک و غیراوپک (JTC) هم در نشست روز سه‌شنبه (۱۱ مردادماه) پیش‌بینی خود درباره مازاد عرضه روزانه در بازار نفت در سال جاری میلادی را با ۲۰۰ هزار بشکه کاهش به ۸۰۰ هزار بشکه رساند.

اوپک‌پلاس از سوی آمریکا برای افزایش تولید نفت زیر فشار است و  جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا در سفر به ریاض خواستار افزایش تولید نفت این کشور شد، اما آیا عربستان و اوپک‌پلاس تسلیم خواسته آمریکا می‌شود!؟ تا پایان نشست باید صبر کرد.

در نشست امروز، همچنین هیثم الغیص که یکم اوت ۲۰۲۲ (دهم مردادماه) کارش را به‌عنوان بیست‌وچهارمین دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) آغاز کرده بود، برای نخستین بار در قامت دبیرکل حضور می‌یابد.

کد خبر 460295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =