نقش مؤثر پتروپالایشگاه‌ها در ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با راه‌اندازی پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها می‌توان جوانان بسیاری را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار کرد، همچنین این صنایع برای کشور درآمدزایی و ارزآوری بسیار به همراه دارند.

محمدطلا مظلومی با بیان اینکه رونق صنایع پتروشیمی در شرایط کنونی اهمیت زیادی دارد، به خبرنگار شانا گفت: با راه‌اندازی پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها می‌توان جوانان بسیاری را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار کرد، همچنین این صنایع برای کشور درآمدزایی و ارزآوری بسیار به همراه دارند.

وی افزود: پالایشگاه و پتروپالایشگاه‌سازی باید به‌عنوان سیاستی راهبردی ازسوی همه دولت‌ها اجرایی شود، همچنین تقویت و توسعه پتروشیمی‌ها و ایجاد پتروپالایشگاه‌ها بی‌شک ایجاد ارزش‌افزوده را به‌دنبال دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: راه‌اندازی و ایجاد پتروپالایشگاه‌ها افزون بر مزیت‌هایی که دارد سبب تسهیل ورود بخش خصوصی به صنعت پالایش نیز می‌شود.

به گزارش شانا، تفاهم‌نامه مشارکت و تأمین مالی ساخت پتروپالایشگاه «شهید قاسم سلیمانی» با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه‌ نفت خام سنگین و پالایشگاه «مروارید مکران» با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و فوق سنگین (دهم مردادماه) در حضور رئیس‌جمهوری امضا شد.

داود رمضانی

کد خبر 460370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =