داده‌های ناامیدکننده اقتصادی چین قیمت نفت را یک دلار کاهش داد

در پی انتشار داده‌های ضعیف اقتصادی چین و به‌دنبال آن چشم‌انداز منفی درباره شرایط تقاضای نفت، قیمت‌های جهانی نفت خام نزدیک به یک دلار در هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، قیمت‌های جهانی نفت خام روز دوشنبه (۲۴ مردادماه) برای دومین جلسه معاملاتی در پی انتشار داده‌های ضعیف اقتصادی چین و به‌دنبال نگرانی‌ها درباره تقاضا با کاهش روبه‌رو شد، در حالی که شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان، بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان ازآمادگی برای افزایش تولید نفت خبر داده است.
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال پس از تجربه کاهش ۱.۵ درصدی در روز جمعه (۲۱ مردادماه) در معاملات ساعت ۱۲ و ۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه با ۸۹ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش به ۹۷ دلار و ۲۶ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از ثبت افت ۲.۴ درصدی در جلسه معاملاتی پیشین (جمعه، ۲۱ مردادماه)، روز دوشنبه با ۸۲ سنت یا ۰.۹ درصد افت، ۹۱ دلار و ۲۷ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

داده‌های دولتی نشان داد که اقتصاد چین در ماه  ژوئیه به‌طور غیرمنتظره‌ای نا امیدکننده بود، در همین حال تولید پالایشگاه‌های این کشور آسیایی با کاهشی بی‌سابقه به ۱۲ میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه و پایین‌ترین مقدار از مارس ۲۰۲۰ رسید.

هرون لین، اقتصاددان  مؤسسه «مودی آنالیتیکس» در این باره گفت: داده‌های رسمی نشان می‌دهد در پی شاخص‌های اقتصادی ضعیف از جمله هزینه‌های لجستیک (تدارکات) داخلی و تقاضای مصرف‌کننده به‌دلیل افزایش شدید قیمت‌های نفت خام تقاضای برای این کالای راهبردی رو به کاهش است.

امین ناصر، مدیرعامل شرکت سعودی آرامکو روز یکشنبه (۲۳ مردادماه) در جمع خبرنگاران گفت: ما آماده‌ایم در صورت مجوز دولت عربستان، تولید نفت خام خود را به حداکثر ظرفیت ۱۲ میلیون بشکه در روز برسانیم. 

وی افزود: کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹ (کرونا) ازسوی دولت چین و ایجاد شرایط بهبود در صنعت هوانوردی و سفرهای هوایی می‌تواند تقاضا برای نفت خام افزایش دهد.

قیمت نفت هفته گذشته پس از آسیب‌دیدگی یک خط لوله نفتی که تولید را در چند سکوی دریایی خلیج مکزیک مختل کرد و در عین حال کاهش انتظارهای سرمایه‌گذاران برای افزایش نرخ بهره در ایالات متحده بیش از ۳ درصد افزایش یافته بود.

کد خبر 460628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =