ان‌جی‌ال خارک مانع سوختن روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون فوت مکعب گاز می‌شود

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با تأمین مالی پروژه ان‌جی‌ال خارک و بهره‌برداری از آن، از سوزاندن روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون فوت مکعب گازهای میدان‌های خارگ و بهرگان جلوگیری می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا مهدی‌زاده در بازدید از طرح ان‌جی‌ال خارک و نشست با سرمایه‌گذار این طرح گفت: با توجه به اینکه اکنون، بیشتر کالاهای مهم پروژه ان‌جی‌ال خارک تأمین شده است، انتظار می‌رود سرمایه‌گذار بتواند ضمن جبران عقب‌ماندگی پیشرفت طرح، مطابق برنامه‌ جبرانی اعلام شده تا ۲۴ ماه آینده، پروژه را راه‌اندازی کند.

وی افزود: با توجه به اینکه جمع‌آوری گازهای همراه، یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم و مورد تأکید وزیر محترم نفت و از برنامه‌های اصلی مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت ایران است، تسریع در تکمیل طرح ان‌جی‌ال خارک که برای جمع‌آوری گازهای همراه مناطق خارک و بهرگان در حال اجراست و شرکت صف به‌عنوان سرمایه‌گذار باید هر چه سریع‌تر این طرح را تأمین مالی و تکمیل کند.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل کنونی این طرح، تأمین مالی است گفت: سرمایه‌گذار برای تأمین مالی طرح، توافق‌هایی با صندوق توسعه ملی و یکی از بانک‌های عامل انجام داده و لازم است هر چه سریعتر عملیاتی شود تا با تکمیل این طرح، از سوزاندن گازهای همراه میدان‌های خارک و بهرگان جلوگیری شود.

مهدی‌زاده افزود: این طرح در سال‌های اجرا، مشکلات پرشماری در بخش‌های تأمین کالا ناشی از شرایط تحریم، همچنین تأمین مالی داشته، اما خوشبختانه اکنون، بیشتر کالاهای مهم پروژه تأمین شده است و امیدواریم مطابق برنامه‌ جبرانی اعلام شده تا ۲ سال آینده راه‌اندازی شود.

وی در پایان گفت: این طرح با ۴۳ درصد پیشرفت در سال ۹۷ تحویل سرمایه‌گذار شد و بنا بود مطابق قرارداد در مدت ۳۶ ماه تکمیل شود و در حال حاضر پیشرفت آن ۶۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران به همراه شماری از اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ارشد ستادی ضمن حضور در منطقه عملیاتی خارک از بخش‌های مختلف این منطقه عملیاتی بازدید کردند.

کد خبر 460678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =