تأسیسات دریایی میدان مشترک فروزان هیچ‌گونه نشتی نفتی ندارد

مدیر منطقه عملیاتی خارک شرکت نفت فلات قاره ایران، وجود هرگونه نشتی نفت در تأسیسات دریایی میدان مشترک فروزان را تکذیب کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آلودگی ساحل کنگان استان بوشهر با منشأ میدان مشترک فروزان، علیرضا متعالی با رد این موضوع، بر صحت کارکرد دستگاه‌ها و نبود نشتی نفت در تأسیسات این میدان مشترک تأکید کرد.

وی افزود: در پی دریافت گزارش‌هایی از اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر مبنی بر وجود لکه نفتی در نزدیکی میدان مشترک فروزان در منطقه عملیاتی خارگ در روزهای ۱۳ و ۱۹ مرداد، پایش‌های دریایی و هوایی در محدوده نقاط گزارش شده انجام شد و هیچ‌گونه نشتی از تأسیسات دریایی مشاهده نشد.

مدیر منطقه عملیاتی خارک گفت: برخی گزارش‌های منتشر شده در سیمای استانی و سایت‌های خبری منشا آلودگی نفتی سواحل جنوبی کنگان را به بروز اشکال در این تأسیسات مرتبط دانسته بودند که با بررسی‌های دقیق انجام شده مشخص شد این موضوع صحیح نیست و با اطمینان اعلام می‌شود فعالیت عادی عملیاتی بدون هیچ اشکالی در این میدان مشترک جریان داشته است.

متعالی افزود: با توجه به فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری ساحل آلوده شده با تأسیسات دریایی میدان فروزان، الگوی جریان‌های غالب دریایی و تجارب عملیاتی، باید دیگر احتمال‌ها را به‌عنوان منشا آلودگی بررسی کرد و به‌طور معمول در این‌گونه موارد پس از بررسی مشترک و اطمینان از مستندات موجود، منشأ آلودگی اعلام می‌شود.

وی در پایان گفت: این شرکت به‌عنوان یکی از فعالان نفتی حوزه دریایی خلیج‌فارس آمادگی همکاری کامل خود را با کارشناسان محترم اداره بنادر و دریانوردی به‌منظور بررسی میدانی نرم‌افزارهای مورد استفاده برای الگوسازی و ردیابی مسیر حرکت لکه‌های نفتی در دریا اعلام می‌کند.

کد خبر 460679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =