کاهش سطح ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

افت غیرمنتظره سطح ذخیره‌سازی‌های نفت و سوخت آمریکا سبب افزایش قیمت‌های جهانی نفت خام در معاملات روز چهارشنبه (۲۶ مردادماه) شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کوالالامپور، در پی کاهش غیرمنتظره ذخیره‌سازی‌های نفت و بنزین در آمریکا و به‌دنبال آن ارسال سیگنالی مثبت به سرمایه‌گذاران مبنی بر تثبیت تقاضا، قیمت‌های جهانی نفت خام بیش از یک دلار افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در معاملات روز چهارشنبه در ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۸۲ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۱۶ سنت به ازای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز با ۸۵ سنت یا یک درصد افزایش، ۸۷ دلار و ۳۸ سنت برای هر بشکه معامله شد.

در پی آمارهای ضعیف مسکن در ایالات متحده آمریکا و نگرانی درباره رکود اقتصادی بالقوه در سراسر جهان، قیمت‌ نفت خام در معاملات روز سه‌شنبه (۲۵ مردادماه) حدود ۳ درصد کاهش یافت.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد مؤسسه فوجیتومی سکوریتیز در این باره گفت: کاهش سطح ذخیره‌سازی‌های بنزین ایالات متحده برای دومین هفته پیاپی به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که تقاضای نفت شرایطی منعطفی دارد و این وضع نشان‌دهنده ثبات تقاضاست.

وی افزود: با این حال انتظار می‌رود به‌دلیل نگرانی‌ها درباره رکود بالقوه جهانی، بازار نفت با نوسان‌های نسبتاً بالا زیر فشار باشد.

به گفته منابع بازار و با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام و سوخت آمریکا در هفته اخیر کاهش یافت.

ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۲ اوت (جمعه ۲۱ مردادماه) حدود ۴۴۸ هزار بشکه کاهش یافت.

به گفته منابع، ذخیره‌سازی‌های بنزین حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه و ذخیره‌سازی‌ فرآورده‌های میان تقطیر نیز ۷۵۹ هزار بشکه کاهش یافت.

کد خبر 460733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =