افزایش صادرات نفت آمریکا به آلمان برای جایگزینی نفت روسیه

داده‌های مربوط به رصد کشتی‌ها، همچنین منابع تجاری از افزایش صادرات نفت ترش ایالات متحده آمریکا به آلمان به‌منظور جایگزینی نفت روسیه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس داده‌های مربوط به رصد کشتی‌ها و به گفته منابع تجاری، به‌دنبال تلاش پالایشگاه‌های اروپا برای آزمایش کردن جایگزین‌های بالقوه نفت روسیه، دومین محموله نفت‌خام آمریکا از یکی از میدان‌های فراساحلی خلیج مکزیک به سمت آلمان حرکت کرده است.

اروپا در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی ۹۰ درصد از واردات نفت روسیه را کاهش دهد. به گفته تحلیلگران، پالایشگاه‌ها به‌دنبال جایگزین کردن نفت روسیه با نفت نروژ، خاورمیانه، آمریکا و غرب آفریقا هستند.

تلاش برای یافتن نفت جایگزین در دو مورد اخیر منجر به واردات نفت نوع «مارس» آمریکا شده است که از نظر درجه ترشی به نفت اورال روسیه شباهت دارد.

بر اساس داده‌های شرکت رصد کشتی ریفینیتیو ایکون، نفتکش آی‌اس‌ئی پرینسس نفت‌خام ترش نوع «مارس» آمریکا را در سواحل لوئیزیانا بارگیری کرده و به سمت بندر روستوک آلمان واقع در دریای بالتیک در حرکت است.

آمارهای بخش حمل‌ونقل نشان می‌دهد که دومین نفتکش صادرشده طی یک ماه اخیر حامل ۵۷۰ هزار بشکه نفت‎خام نوع «مارس» بوده و قرار است ۳۰ اوت (هشتم شهریورماه) در بندر روستوک پهلو بگیرد.

پایانه نفتی روستوک در دریای بالتیک با خط لوله به دو پالایشگاه نفت «پی‌سی‌کی» واقع در شهر «شودت» و پالایشگاه «توتال‌انرژی» در شهر لونا متصل است.

نخستین نفتکش حامل نفت‌خام ترش نوع «مارس» آمریکا اوایل ماه جاری میلادی برای پالایشگاه «پی‌سی‌کی شودت» با ظرفیت روزانه ۲۳۳ هزار بشکه در بندر «روستوک» تخلیه شد، بخش اعظم این پالایشگاه متعلق به شرکت دولتی روسنفت روسیه است و شرکت‌های شل هلند و انی ایتالیا نیز سهمی اندک در این پالایشگاه دارند.

روسنفت هفته گذشته هشدار داد چنانچه پالایشگاه نفت «پی‌سی‌کی» نفت روسیه را با دیگر انواع محموله‌های دریایی نفت گران‌تر جایگزین کند، احتمال می‌رود قیمت سوخت در آلمان افزایش یابد.

انواع نفت ترش مانند نفت ترش نوع «مارس» سوخت تقطیری مانند دیزل، سوخت جت و گازوئیل بیشتری نسبت به بنزین تولید می‌کند. 

کد خبر 460740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =